סערה בעקבות השינויים הצפויים לעלות מחר (ראשון) בישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל, ביניהם המהפכה במבנה ליגות הנוער. עשרות מועדוני נוער מתנגדים לשינוי הצפוי (הקטנת ליגת העל והלאומית) בטענה כי הוא נותן עדיפות לקבוצות הגדולות. לדבריהם, מדובר במחטף שנועד "לרמוס" את הקבוצות הקטנות. בין היתר מדובר בקבוצות שתמכו בבחירתו של שינו זוארץ ליו"ר ההתאחדות בבחירות האחרונות – וכעת יוצאות נגד המהלך שהוא מוביל.
בסוף השבוע הוקמה קבוצת מאבק משותפת, ששלחה מכתב זועם ליו"ר ההתאחדות ולשר הספורט מיקי זוהר. על המכתב חתומות כ-30 קבוצות, ביניהן הפועל באר-שבע, הפועל חיפה, בני-סכנין, הפועל חדרה, הפועל ירושלים, עירוני קריית-שמונה, הפועל כפר-סבא ובני-יהודה, ואליהן צפויים להצטרף מועדונים נוספים עם צאת החג.
1 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
בעין הסערה. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
"אנו פונים אליך באופן אישי וישיר כדי להזכיר לך שהבטחת לפני הבחירות להיות יו"ר של כולם, של הגדולים ושל הקטנים", נאמר במכתב לזוארץ. "ההתאחדות נמצאת בפני מהלך שירסק את הכדורגל בארץ וישאיר בה רק את המועדונים הגדולים. כל היתר יתרסקו, הכדורגל ייהרס ואתה לא רוצה שזה יקרה במשמרת שלך.
"היות וקיימת התנגדות גדולה לתוכנית המוצעת מאגודות ומועדונים רבים מצפון הארץ ועד דרומה, וגם קיימת מחלוקת לגבי הצגת התוכנית ואי קבלת אישור בוועדת הנוער אשתקד, עליך להוריד את הנושא מסדר היום ולהחזירו לדיון נוסף בוועדת הנוער. לא ניתן שהכדורגל יהיה שייך רק למועדונים הגדולים תוך רמיסה גסה של רוב המועדונים בישראל, במיוחד בפריפריה. לשינויים כה מהותיים, חובה וחשוב לקיים דיון מעמיק ולקבל הסכמה רחבה".
ממטה המחאה נכתב: "הכדורגל יהפוך ברוב המועדונים לחובבני והפערים בין הגדולות לקטנות רק יגדלו ויתעצמו. תהיה בריחה המונית של שחקנים טובים מכל המועדונים הקטנים למועדונים הגדולים. הכדורגל יהפוך לכדורגל של בעלי ממון ורק של בעלי ממון ושל קבוצות גדולות גם במחלקות הנוער".