מכבי ת"א תחזק את הסגל אחרי העלייה לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, כשהקשר הפורטוגלי קיקו בונדוסו בן ה-27 צפוי להצטרף בהעברה של מיליון אירו מזווילה, במדיה שיחק בשנתיים האחרונות. כבר בתחילת השבוע פורסם בפורטוגל כי בונדוסו שוחח עם מאמנו הספרדי פאבלו וילאר והבהיר לו כי החליט לעבור לשחק במכבי ת"א, ואתמול (חמישי) כבר נטען כי בנדוסו נפרד מחבריו לקבוצה. במכבי ת"א ניסו לאתר בתקופה האחרונה שחקן שיכול לשחק גם בכנפיים וגם בעמדת הקשר ההתקפי, ובונדוסו הוא כזה.
מי שעוד עשוי להגיע הוא איתמר שבירו, שהניסיון שלו לעבור לברשיה לא צלח. החלוץ בן ה-25 טס אתמול לאיטליה, אך שב ארצה, כך שמכבי ת"א - בה הוא כבר סיכם את תנאיו - והפועל באר-שבע עשויות לקלוט אותו. כך או כך, הוא יעזוב את עירוני קריית שמונה, במדיה לא שותף עד כה העונה.
3 צפייה בגלריה
כבר נפרד מחבריו לקבוצה. בונדוסו
כבר נפרד מחבריו לקבוצה. בונדוסו
כבר נפרד מחבריו לקבוצה. בונדוסו
(רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רובי קין
רובי קין
"יהיו כמה שחקנים שיצטרפו לסגל". קין
(צילום: עוז מועלם)
אחרי העזיבה של גורגה יובאנוביץ' ופארפה גויאגון, ובמקביל להחלטה כי הבלם דרק לוקאסן יישאר ובהנחה שבנדוסו יחתום, למכבי ת"א תהיה אפשרות לצרף זר נוסף והיא עשויה לעשות זאת עד ליום שני, המועד האחרון לרישום שחקנים לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג. למרות לחצים של מכבי ת"א וההתאחדות לכדורגל על משרד הפנים לאשר את אזרוח אנריק סבוריט, זאת על מנת שניתן יהיה לרשום אותו כישראלי בליגה ולאפשר אפילו צירוף של זר נוסף, בוועדה הבהירו להם כי ייקח לפחות עוד שבועיים עד לקבלת ההחלטה.
מי שלא נמצא בתוכניות המקצועיות הוא אילון אלמוג, שעשוי לעבור למכבי נתניה. אושר דוידה יצטרף לאימון המסכם של הקבוצה לקראת המשחק מול הפועל חדרה בראשון (20:30), בו לא יהיה חלק מהסגל. "יהיו כמה שחקנים שיצטרפו לסגל, וזה רק כדי לחזק את הקבוצה והסגל לקראת המשחקים בליגה ואירופה", הצהיר אתמול רובי קין בסיום ה-1:1 מול צלייה בחוץ, שקבע 2:5 צהוב בסיכום שני המשחקים.
בעקבות הכניסה לשלב הבתים של המפעל האירופי השלישי בחשיבותו, מכבי ת"א תקבל מענק של 3.24 מיליון אירו, ותרוויח עוד מיליון אירו במענק העשור, לאור העובדה כי היא בשליש העליון מבין 32 המשתתפות בקונפרנס ליג. כל ניצחון בשלב הבתים יהיה שווה עוד חצי מיליון אירו, בעוד תיקו שווה 166 אלף אירו. מי שתסיים ראשונה בשלב הבתים תרוויח עוד 650 אלף יורו ומי שתסיים שנייה תקבל חצי מהסכום, 325 אלף יורו.

"ידענו שיהיה משחק קשה"

בקבוצה היו שבעי רצון מהעלייה לשלב הבתים, אולם המחצית הראשונה שהייתה החלשה ביותר בעידן קין ובשליטה סלובנית ברורה, הדליקה נורות אדומות. דור תורג'מן, שקיבל זימון לנבחרת הלאומית ופתח אתמול, הציג יכולת חלשה, והוא ירד יחד עם דן ביטון לספסל אחרי המחצית הראשונה. הכניסה של גבי קניקובסקי, שכבש את שער השוויון, ויונתן כהן במחצית השנייה יצרו משחק מאוזן יותר.
"ידענו שיהיה משחק קשה ושזו קבוצה קשה, גם בבלומפילד ראינו את זה וידענו שהם יבואו מההתחלה לתקוף, וקצת התקשינו עם זה", אמר קין בסיום. "בתחילת המחצית הראשונה התקשינו, במחצית השנייה כבר שיחקנו הרבה יותר טוב. החזקנו את הכדור כמו שדיברנו עליו לפני המשחק וזה היה הרבה יותר טוב".
3 צפייה בגלריה
לוקאסן
לוקאסן
נשאר בצהוב. לוקאסן אתמול
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"המטרה הראשונה שלי כשהגעתי למכבי הייתה להעפיל לשלב הבתים, ואני שמח שאני והצוות שלי השגנו את זה", המשיך המאמן. "זה היה אחרי משחקים קשים והרבה קרדיט מגיע לשחקנים. ככה זה כשאנחנו משחקים ביחד ויש לנו שחקנים איכותיים כמו גבי (קניקובסקי) שעולים מהספסל ועושים את השינוי".
קניקובסקי סיכם: "רובי לא אמר לי משהו ספציפי. כל משחק הוא אמר שצריך את כל השחקנים בסגל. במחצית קיבלנו בראש אחרי ההופעה במחצית הראשונה. הוא עשה את החילופים ואני שמח שכל מי שנכנס במחצית השנייה עשה את השינוי".