אם רוצים לסכם את מכבי ת"א של העונה שעברה, אפשר להסתכל על המשחקים מול בני סכנין: שני הפסדים ושתי תוצאות תיקו. בלי ניצחון. מכבי ת"א אולי רשמה רקורד מרשים נגד האלופה מכבי חיפה, אבל מול הקבוצות הקטנות היא איבדה הרבה נקודות. בכל פעם שהיא הצליחה לחזור למאבק האליפות, היא סיימה בתוצאה רעה שהרחיקה אותה ממנו. לאור המאזן מול בני סכנין והכושר בו הקבוצה של חיים סילבס נמצאת, נראה שזה אחד המשחקים הכי קשים של מכבי ת"א עד כה העונה. יותר קשה מהדרבי שהסתיים ב-0:3.
עד כה מכבי ת"א של איביץ' מסתמנת כקבוצה שונה מזו של הסרבי בקדנציה הראשונה שלו בישראל. אם אז מכבי ת"א הייתה קשוחה והגנתית יותר, העונה היא כבר עומדת על 21 שערי זכות, הכי הרבה בליגה. היא גם ספגה שלושה שערים בלבד: שניים מול מכבי חיפה ואחד מול קריית-שמונה אחרי שהיא הובילה עליה כבר 0:3 והמשחק היה גמור. פתיחת העונה של מכבי ת"א בליגה מעולה, למרות שיש תחושה שהיא הייתה יכולה להיות אפילו יותר טובה. אולם כעת היא נכנסת לרצף משחקים לא פשוט: בשבת סכנין בדוחא, במחזור הבא מול מכבי נתניה בבלומפילד ושבוע אחר-כך מחכה לה הפועל באר-שבע. אבל עד שהיא תגיע לטוטו-טרנר יש זמן, היא צריכה לעבור את סכנין.
2 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם אבי ריקן
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם אבי ריקן
מכבי ת"א רוצה עוד ניצחון
(צילום: עוז מועלם)
לא בטוח שמישהו זוכר, אבל בני סכנין כמעט לא פתחה את העונה בשל קשיים תקציביים. היום זה לא מעניין, כי הקבוצה פתחה את העונה בצורה נפלאה עם ארבעה ניצחונות, שניים מהם ברצף. בשבוע שעבר היא ניצחה 1:3 בטדי את הפועל ירושלים והרסה לה את רצף הניצחונות. סכנין הצליחה, למרות הקשיים הכלכליים, לשמור על השלד מהעונה שעברה ואפילו לחזק אותו. היא נשארה קבוצה שאף אחת לא רוצה לפגוש - גם לא מכבי ת"א.
למרות אבוקות וזריקת כדורים מהיציע, הפועל ת"א הפסידה עוד דרבי. המאזן בדרבים זה הדבר האחרון שצריך להדאיג את האדומים כרגע, כי הם נראים כמו מועמדים לירידה. 0:1 הופך בקלות ל-0:3 כי סף השבירה נמוך, ועד שכובשים שלושה שערים - חוטפים ארבעה בצד השני. בינתיים סלובודן דראפיץ' לא מצליח לייצב את הקבוצה. החדשות הטובות הן שאפשר לסמוך עליו, על סגל השחקנים פחות. הנהלת הפועל ת"א מכרה שחקנים במיליוני אירו בקיץ, אבל לא השקיעה את הכסף ברכש איכותי. את התוצאות אנחנו רואים כעת, הפועל מתחת לקו האדום והמצב רק מחמיר משבוע לשבוע. יש תרופה זמנית לכל הכאוס הזה והוא נקרא ניצחון, הבעיה שהיריבה היא בני ריינה.
ריינה מגיעה למשחק הזה אחרי שני ניצחונות רצופים, האחרון כמובן הוא 0:1 סנסציוני על מכבי חיפה. היא נמצאת במומנטום חיובי, וזכתה לשחק מול יריבה שנמצאת בלחץ עצום. הפסד לריינה יכול לגרום להתדרדרות גדולה אצל האדומים, ומי יודע איפה כדור השלג הזה ייעצר.
2 צפייה בגלריה
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי. המצב של האדומים לא טוב
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר ירושלים בצרות, זה לא חדש. היא עדיין רק עם ניצחון אחד העונה ובאה אחרי הפסד להפועל חדרה, המומנטום לא יכול להיות גרוע יותר. נועלת הטבלה במצב קשה וסכנת הירידה ללאומית נראית מוחשית. קריית-שמונה מצד שני עם פתיחת עונה מאוד בינונית, כמעט כהרגלה. היא עוד לא התחברה ועסוקה בלסיים כמה יותר משחקים בתיקו (עד כה יש לה חמישה כאלה, ואנחנו במחזור השביעי). בית"ר לא יכולה להרשות לעצמה תיקו, היא חייבת לנצח, ועוד תוצאה רעה לא באה בחשבון.
הפועל חיפה עשתה רכש מרשים לאחרונה עם צירופם של אליאל פרץ וחאתם אל-חמיד. המטרה היא די ברורה והיא להגיע לפלייאוף העליון, רק שבינתיים כמו קריית-שמונה - תיקו רודף תיקו ונראה שאין לזה סוף. רן בן שמעון מנגד פתח קצת יותר טוב את העונה שלו באשדוד, עם עשר נקודות עם כה - ויש לו רק תיקו אחד פחות ממה שיש להפועל חיפה (ארבעה לעומת חמישה). כן, נראה שהתוצאה במשחק הזה ברורה.
פורסם לראשונה: 09:41, 14.10.22