במכבי חיפה ממשיכים להתכונן למשחק הבית מחר (רביעי) מול פריז סן ז'רמן במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות. הירוקים יערכו את האימון המסכם בהמשך הערב, אך עוד קודם לכן קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים לקראת המפגש עם מסי, אמבאפה, ניימאר וחבריהם. במכבי חיפה יקוו לראות את עלי מוחמד משלים את האימון גם הערב, כאשר אם יצליח לעשות כן - יגדלו מאוד הסיכויים שיפתח מחר בהרכב.
החבורה של ברק בכר, שהפסידה 2:0 לבנפיקה בחוץ במחזור הפתיחה, תחפש נקודה ראשונה דווקא מול סוללת הכוכבים של כריסטוף גאלטייה. מנגד, אלופת צרפת שתגיע לסמי עופר כפייבוריטית ברורה, ניצחה במחזור הראשון 1:2 את יובנטוס כאשר כוכבה קיליאן אמבאפה כבש צמד.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם נטע לביא
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם נטע לביא
אפשר לעשות את זה? בכר עם לביא
(צילום: שרון צור)
מאמן מכבי חיפה ברק בכר: "שיחקנו העונה הרבה משחקים באירופה כשהיינו אנדרדוג והשגנו תוצאות טובות ואנחנו רוצים להמשיך בדרך שלנו. אנחנו משחקים נגד קבוצה שהיא אחת מהשתיים הכי טובות במפעל, אבל פה בבית עם הקהל שלנו והשחקנים שלנו שמתקדמים, אנחנו מסוגלים לעשות הכול. אנחנו מכבדים את היריבה, אבל אני כמאמן רוצה לתת לשחקנים שלי את הכלים כדי לנסות לעשות פה משהו טוב. ברור שיש הבדלי רמות ופערים, אבל אפשר לצמצם אותם על ידי טקטיקה, אגרסיביות, אמונה, אומץ ויש את זה לשחקנים האלה. לכן אנחנו מאמינים שהכול אפשרי".
על עצמו וההכנה למשחק אמר המאמן: "ברור שהיריבה היא לא רגילה, אנחנו מבינים את זה. אבל ההכנה מיום ראשון היא כמו לכל משחק, כמו שהתכוננו לבנפיקה בצורה הכי טובה, גם עכשיו אנחנו מתכוננים לפריז סן ז'רמן. ברור שהאווירה והתקשורת והכול מסביב זה שונה, אנחנו מרגישים את זה".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם נטע לביא
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם נטע לביא
מרגישים את כל התכונה מסביב. בכר ולביא
(צילום: שרון צור)
על המערך וההרכב שאיתו יפתח אמר המאמן: "לא אפרט על טקטיקה, אבל נעשה הכול כדי לשחק את המשחק שלי. ברור שנצטרך לעשות התאמות ולשחק בצורה חכמה. נשתדל לעשות את הדברים שהובילו אותנו לאן שהגענו. ניסינו לעשות את זה נגד בנפיקה וזה עבד חלקית, ננסה לעשות את זה גם הפעם".
קפטן הירוקים נטע לביא: "יש התרגשות גדולה מאוד גם אצלנו השחקנים, אבל בסופו של דבר זה אתגר מאוד לא פשוט. אנחנו רוצים להראות שאנחנו יכולים להתמודד. פריז היא אולי אחת המועמדות לזכייה במפעל, אבל אנחנו לא רוצים להתבטל, אלא להראות מה אנחנו שווים ומקווים שזה יספיק". לביא הוסיף: "השחקן הטוב בהיסטוריה מגיע ואיתו עוד הרבה שמות נוצצים, אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולעשות הכול. זה לא משחק ראווה וקודם כל מגיע לאוהדים שלנו לבוא לראות את המשחק, אותם אנשים שתמכו בנו גם בימים הפחות טובים. אני מקווה שכולם יעודדו אותנו".
4 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה שחקן מכבי חיפה עם דולב חזיזה
מאוויס צ'יבוטה שחקן מכבי חיפה עם דולב חזיזה
ההתרגשות בשיאה. צ'יבוטה וחזיזה
(צילום: שרון צור)
זוהי לא הפעם הראשונה ששתי הקבוצות נפגשות. בעונת 1998/99 קיבלה מכבי חיפה בהגרלת שלב 32 האחרונות בגביע המחזיקות את פריז סן-ז'רמן, שאמנם לא הייתה אז קבוצה מהטופ של אירופה כמו היום, אך בהחלט הייתה פייבוריטית ברורה לעלות לשמינית הגמר. במשחק הראשון שנערך בבירת צרפת הצליחו הירוקים לחלץ 1:1 בזכות שער נהדר של יוסי בניון, שחלף על פני ברנאר לאמה והשווה בדקות הסיום.
למרות התיקו במשחק החוץ, עדיין הצרפתים הגיעו בביטחון רב למשחק הגומלין שנערך באצטדיון קריית אליעזר, אך גם הפעם חטפו סטירה, והפעם מצלצלת במיוחד. לאחר מחצית ראשונה מאופסת העלה אדורם קייסי את הקבוצה של דושאן אוהרין ליתרון, אך האורחת הצליחה להשוות.
4 צפייה בגלריה
פייבוריטיים ברורים. אמבאפה וניימאר
פייבוריטיים ברורים. אמבאפה וניימאר
פייבוריטיים ברורים. אמבאפה וניימאר
(רויטרס)
יניב קטן בן ה-19 שעלה כמחליף בישל לאלון מזרחי את ה-1:2, אך מספר דקות לפני הדקה ה-90 השווה ג'יי. ג'יי. אוקוצ'ה הניגרי ל-2:2, ובמצב זה פ.ס.ז' הייתה עולה בזכות שערי זכות. עם זאת, שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, ספק בעיטה, ספק מסירה של אלון מזרחי פגעה ברגל צרפתית וחדרה לרשת. 2:3 למכבי חיפה ו-3:4 גדול בסיכום בדרך לשמינית הגמר במפעל (הירוקים הגיעו עד רבע הגמר, שם נעצרו על ידי לוקומוטיב מוסקבה).
פורסם לראשונה: 18:16, 13.09.22