דירקטוריון מינהלת הליגות בכדורגל החליט היום (רביעי) פה אחד כי אוהדים אלימים וגזעניים לא ייכנסו למשחקים, בבית וגם בחוץ. ההחלטה נותנת רוח גבית להנהלת בית"ר ירושלים, שביקשה למנוע כניסה של אוהדים מסוימים שלה גם למשחקי החוץ של הקבוצה.
לפי ההחלטה, קבוצה שתחליט על הרחקת אוהדים תודיע להם שהם לא יוכלו להיכנס למשחקים, וקבוצות הליגה יישמו זאת.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
המינהלת מעוניינת במיגור האלימות. היו"ר ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
"כל הקבוצות מעוניינות במיגור האלימות והגזענות ובעידוד הגעת קהלים חדשים, בדגש על משפחות וילדים, ותיעשה כל פעולה נדרשת לשם כך – תוך שיתוף פעולה של כל הקבוצות והמינהלת", נמסר בהודעת מינהלת הליגות. "בתקופה הקרובה יתכנס פורום מקצועי בשיתוף יועצים משפטיים ומנהלי אבטחה, ותיערך פגישה עם צמרת המשטרה שבה יוצגו עקרונות התוכנית, תוך בקשה לשיתוף פעולה מלא וסיוע של תחנות המשטרה השונות".

חובת מסכות לנכנסים לאצטדיונים

יושב ראש מינהלת הליגות, ארז כלפון, קיים היום דיון בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. בחלק מהקבוצות כבר החלו להיפגע מגל התחלואה, ושחקנים ואנשי צוות מחוסנים נדבקו בנגיף והושבתו מפעילות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
בישיבה הוחלט כי תחול חובת עטיית מסכות לכל הנכנסים לאצטדיון
(צילום: עוז מועלם)
בישיבה הוחלט כי תחול חובת עטיית מסכות לכל הנכנסים לתחומי האצטדיון למעט שחקנים המשחקים או מתחממים והמאמן שמחלק הוראות. בין השאר הוחלט גם להדק את הסטריליות באזור חדרי ההלבשה והמגרשים, ולצמצם ככל האפשר את מספר האנשים השוהים במקומות האלה, כדי להפחית את הסיכון בחשיפה לנגיף.
הוחלט לבטל טקסים בהשתתפות אנשים מחוץ לקבוצות ולבטל ראיונות מרובי משתתפים. יו"ר המנהלת חזר וביקש מראשי הקבוצות שידברו עם השחקנים והצוותים על מנת שישמרו על עצמם ויחמירו עם עצמם גם מחוץ למגרש – גם אם פירוש הדבר הימנעות בימים אלה מהשתתפות באירועים המוניים וכמובן הקפדה על ריחוק חברתי ועטיית מסכות. המינהלת תפעל להמשך קיום המשחקים, גם אם תחול הגבלה על כניסת קהל למגרשים.