בעוד כחודש, במשחקה הראשון בשלב הבתים האירופי - ליגת האלופות בתסריט הוורוד או הליגה האירופית בזה הפחות אטרקטיבי אך עדיין משמעותי - מכבי חיפה עשויה לעשות מה שלא ראינו מאף קבוצה בכדורגל הישראלי. מסאי דגו, ולא מדובר בתסריט מופרך, יוכל לעלות עם הרכב "זר" כמעט לחלוטין, שיכלול שני ילידי ישראל בלבד ועוד תשעה שלא נולדו כאן.
עד כה למכבי חיפה היו בסגל שמונה שחקנים כאלו, אבל שלשום (שישי) קיבלה הקבוצה בשורה אדירה עבורה: בית הדין העליון של ההתאחדות אישר לרשום את המגן השבדי דניאל סונדגרן, הנשוי ליהודייה, כישראלי. כתוצאה מכך, התפנה לקבוצה מקום לזר נוסף, והיא צפויה לצרף בקרוב בלם זר. בכך יעלה מניין שחקניה שלא נולדו בישראל לתשעה – וכמעט כולם מסומנים כשחקנים שאמורים לעלות ב-11, לפחות ברוב המשחקים.
2 צפייה בגלריה
8 השחקנים בסגל חיפה שלא נולדו בישראל
8 השחקנים בסגל חיפה שלא נולדו בישראל
8 השחקנים בסגל חיפה שלא נולדו בישראל
(צילום: עוז מועלם)
למעשה, מלבד השוער איתמר ניצן ושחקן הכנף דיא סבע, שקיבל לאחרונה את החוזה הגבוה בתולדות המועדון, לא מן הנמנע שמסאי דגו יחליט להרכיב עוד תשעה שחקנים שלא נולדו בישראל. בהגנה יעלו פייר קורנו (זר), עבדולאי סק (זר), סונדגרן (מתאזרח) וזר נוסף שאמור להצטרף בקרוב. בקישור עשוי דגו להעדיף את עלי מוחמד (קיבל מעמד של תושב ארעי ואינו נחשב לזר), צ'ארון שרי (זר) ומנואל "שואו" קאפומאנה (זר). בחלק הקדמי יכולים לשחק יחד סבע, פרנצדי פיירו (זר) ואריק שוראנוב, החלוץ הגרמני-יהודי שהגיע הקיץ ונרשם כישראלי אף שעדיין לא השלים את הליך האזרחות.
גם בעונה שעברה נהנו הירוקים מסגל מרובה זרים ומתאזרחים: מעבר למכסת ששת הזרים (שרי, סק, פיירו, סונדגרן, קורנו ודילן בטובינסיקה שלא המשיך לעונה נוספת), היו להם גם שלושה מתאזרחים (ג'וש כהן, מאוויס צ'יבוטה, ניקיטה רוקאביצה) ואת עלי מוחמד שקיבל מעמד תושב ארעי בתחילת העונה שעברה.
2 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות  צ'ארון שרי דיא סבע
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות  צ'ארון שרי דיא סבע
סבע ושרי. איזה הרכב נראה בהמשך העונה?
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי סגל מעובה כזה אינה המצאה חיפאית. כך, למשל, למכבי ת"א בעונת 2018/19 היו תשעה שחקנים שלא נולדו בישראל - אנדרה ז'ראלדש, אנריק סבוריט, ז'איר אמאדור, צ'יקו אופואדו, אנדראס יאניוטיס ופארפה גיאגון כזרים; דניאל טננבאום, ארון שוינפלד וניק בלקמן כמתאזרחים. עם זאת, לא כולם שיחקו יחד בהרכב, חלקם היו שחקנים פחות משמעותיים, ויאניוטיס עזב במהירות.
בחיפה לא מתכוונים להתנצל על העניין, אלא דווקא טופחים לעצמם על השכם. "נשחק גם השנה בשתי מסגרות, כולל בשלב בתים של מפעל אירופי. נפגוש שם קבוצות בכירות, ותמיד המטרה היא לצמצם פערים. לרוב הקבוצות שנפגוש יהיה יתרון כלכלי ומספר רב יותר של זרים. היינו צריכים למצוא פתרונות", הסביר גורם במועדון.
"אם אין לך 26 שחקנים ברמת הרכב, אתה לא יכול לעשות את מה שעשינו בעונה שעברה: לזכות באליפות בעונת צ'מפיונס", הוסיף אותו גורם. "צריך לזכור שבחורף יש אליפות אפריקה שבה ישתתפו סק ואולי גם שואו, ותהיה משמעות לסגל רחב. בכל מקרה, לא תמיד יהיו בהרכב תשעה שחקנים שלא נולדו בישראל. זו עונה של 60 משחקים. מסאי דגו לא מביט בתעודת הזהות וכל החלטה שלו תהיה מקצועית".