קשה לתאר עד כמה גדולה הייתה השמחה אתמול (שבת) בחדר ההלבשה של הפועל באר-שבע אחרי הניצחון (1:4) והמפך הגדול מול מכבי פ"ת. אחרי הכל, לא כל יום קוטעים בצורת כואבת בדמות שלושה הפסדים רצופים. אחרי תשעה מחזורים מדורגת הקבוצה מבירת הנגב במקום השביעי (11 נקודות).
"אנחנו אחרי שלוש תוצאות גרועות מאוד מבחינתו", אמר בסיום מאמן הקבוצה אליניב ברדה. "תוצאות שלא מתאימות להפועל באר-שבע. היום אפילו שספגנו שער מהיר, כבר בדקה שנייה. הצלחנו להגיע להרבה מצבים והזדמנויות, שיחקנו כדורגל, וזה מתחיל להיות דומה למה שאני רוצה, אבל זה רק קמצוץ".
3 צפייה בגלריה
הפועל באר-שבע מכבי פ"ת
הפועל באר-שבע מכבי פ"ת
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים מהפך באצטדיון בפ"ת
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
הפועל באר-שבע מכבי פ"ת
הפועל באר-שבע מכבי פ"ת
חטואל חוגג קאמבק מרגש ושער אישי
(צילום: עוז מועלם)
מי שהיו חתומים על המהפך והבליץ האדום באצטדיון בפ"ת, היו ניב פלייטר (68), אלון תורג'מן (75), מיגל ויטור (88) ורותם חטואל שחזר למגרשים אחרי עשרה חודשים, כבש את השער השני לבאר-שבע בדקה ה-72, ולא יכל לעצור את הדמעות.
לצד החלק ההתקפי, מספים במועדון כי השינוי במגרש היה גם בזכות הלחימה על כל כדור, בניגוד למשחקים האחרונים בהם הקבוצה הייתה כבויה לגמרי. אומנם אחרי ספיגת השער ברדה היה נראה אובד עצות, ואף ביקר את השופט שלומי בן אברהם על ההחלטות השיפוטיות שלו, אך במחצית השנייה הוא ערך חילופים מנצחים, השתמש ביצירתיות בסגל שלו ונראה כי הקבוצה הגיעה למשחק עם המטען המנטאלי הנכון.
"אני חושב שאנחנו מדברים על זה המון ובטח בסיטואציה שאתה קם בבוקר ואתה לא רוצה לראות את ה'הותר לפרסום'", סיכם ברדה בסיום. "גם השחקנים ידעו להביא את האנרגיה הפנימית במצב הזה, הם התרכזו במשחק וראינו אחדות".

מכבי פ"ת: "לא צריכים לקבל גולים כאלה"

"פתחנו טוב בחצי ראשון, לחצנו, השתדלנו, אבל סף השבירה שלנו לא טוב", אמר בסיום המאמן המאוכזב בני לם, שקבוצתו עוד הובילה במחצית 0:1 (משער של סליאו גווינדו) אבל סיימה את ההתמודדות עם הפסד שני ברציפות. "אנחנו סופגים ומתפרקים. יש שני שחקנים מהנוער בהגנה, הבלם הכי טוב שלנו חסר בגלל הרחקה וצריך לקחת את זה בחשבון. אבל אנחנו צריכים לטפל בעניין המנטלי“.
3 צפייה בגלריה
סאליו גינדו חוגג
סאליו גינדו חוגג
החגיגה הזמנית של סאילו גווינדו ומכבי פ"ת
(צילום: עוז מועלם)
כאשר לם מדבר על התפרקות, זה בא לידי ביטוי בסעיף ספיגת השערים, שעומד על 17 מפתיחת העונה. מאז שחזרו הקבוצות מפגרת המלחמה, הוא עומד על עשרה בארבעה משחקים. "השערים שאנחנו מקבלים הם קלים מדי", מעיד החלוץ בן שהר, שנכנס כמחליף בדקה ה-74. "אנחנו לא צריכים לקבל שערים כאלה, בטח לא כשהקבוצה כבר מובילה. לא צריכים להיראות ככה ובטח לא לקבל ארבעה שערים".
כבר ביום שלישי מצפה לקבוצה ממלאבס משחק חוץ קשה מול הפועל ת"א, שרשמה ניצחון ראשון מאז חודש ספטמבר והחזרה מפגרת המלחמה - 1:2 על בני ריינה המפתיעה, משחק שככל הנראה ישוחק ראשונה מול הקהל האדום.