רק במדינה פסיכית על סטרואידים, שניים משחקני הכדורגל הכי גדולים בתולדותיה יתווכחו, אחד הפעם כמנג'ר הנבחרת ואחד כסופרסטאר שלה בעשור האחרון, על חדר במלון. לא ניקח צד. זהבי דורש את התנאים שלו. הוא הכוכב. על פיו יישק דבר. תנו לו מה שהוא רוצה. מצד שני, בניון דורש סדר, משמעת, אחידות, כולם שווים בפניו. יש משהו בדברים של שניהם.
אבל חדר במלון? על זה הוא לא ישחק במוקדמות הטורניר שנראה הכי ריאלי מבחינתנו, ועוד בשנה שבה המדינה נקרעת מבפנים, כשהצלחה אירופית יכולה לתת לאזרחים שלה חדר בריחה לכמה שבועות? על חדר במלון?? יוסי, תן לו לישון לבד. ערן, לך לישון עם איזה צעיר, תבקש מישהו שלא נוחר, ורד מהעץ שלך. הוא בכלל מבין איפה יירשם היסטורית אם הוא יוביל את הנבחרת לאליפות אירופה?
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון ערן זהבי
מלחמות אגו על חשבון טובת הנבחרת. זהבי ובניון
(צילום: AP ועוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט המיוחד לפתיחת העונה של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט המיוחד לפתיחת העונה של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט המיוחד של "ידיעות אחרונות" לפתיחת העונה (איור: ליאו אטלמן)
רק שזה לא זה. זה הרבה יותר עמוק. ייגמר החדר, בניון יגיד שמעכשיו ישנים רק על מזרנים של עמינח כי הולנדיה כבר לא תופס. וזהבי יגיד שלחץ נוצות האווז בכריות לא מוצא חן בעיניו או שהבטיחו לו אומלט גבינה פטרוזיליה פטריות לארוחת בוקר או השד יודע מה ימצאו לריב עליו. שני תינוקות עם אגו של לברון ג'יימס, רק בלי הישגים לאומיים לגבות איתם את האגו הגדוש הזה.
רק במדינה פסיכית על סטרואידים אנחנו יכולים להיות עדים למאבקים כאלו, על רקע ההישגים הפנומנליים של הנבחרות הצעירות בשנה האחרונה. התפנקנו. במדינות נורמליות, שחקנים צעירים ואוהדים מסתכלים על הנבחרת הבוגרת כדוגמה להתנהלות ספורטיבית, שמירה על כושר, מחויבות, קבוצתיות. אין רמה יותר גבוהה מזו. בישראל זה הפוך: הנבחרות הצעירות הן מודל לבגרות, למחויבות, לקולקטיביות, לאחדות, למשימה עבור הסמל. הנבחרת הבוגרת היא כבר שנים אבסורד ספורטיבי.
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
מגיע להם יותר. אוהדי נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
מה קורה בין הנבחרת הזו לנבחרת הזו? הפוטנציאל לא נעלם. מה שקורה הוא האגו. נבחרות ישראליות בוגרות למיניהן תמיד מצאו אינטריגה שתדפוק אותן. או נערות ליווי לפני משחק גורלי. אגו שהוביל להתנהגות מופקרת, לזלזול באוהדים. עיסוי האגו שלהם מאוהדי הקבוצות הפך את הכוכבים למפלצות.
אם בניון וזהבי הולכים להקריב את הגורל של הנבחרת על מיטות, שייקחו את הכישרון שלהם לבוקינג.קום. לאוהד הישראלי המסור מגיע יותר מזה. הוא למד שיש יותר טוב. מי שמעוניין במלחמות אגו על חשבון הנבחרת, שילך הביתה. שיביאו את נבחרת הנוער והמאמן הלהיט שלה, והם כבר ייצגו אותנו כמו שחקני כדורגל של מדינה, לא כמו רובוטי אגו מנוונים.
וגם: לא תנמיך ציפיות. בסדר, הבנו שהכדורגל הבלארוסי "עשה התקדמות אדירה"