הפנים החתומות של מיץ' גולדהאר בתום ה-0:0 של מכבי ת"א אתמול (שבת) בנתניה שימשו כמראה לעוד עונה כושלת. הבעלים של הצהובים הציב שוב את התקציב הגבוה ביותר בליגת העל, ובכל זאת הקבוצה בדרך לסיים שנה שלישית ברציפות בלי צלחת אליפות, ואפילו התרחקה משמעותית מהמקום השני.
גולדהאר ישב ליד חברו הקרוב, ג'ק אנגלידיס, אחד מאדריכלי הכישלונות של מכבי ת"א בשנים האחרונות, וראה כיצד השקעה נוספת של עשרות מיליוני שקלים יורדת לטמיון עם בחירות מאמנים ושחקנים לא נכונה עבור המועדון.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
הפנים אומרות הכל. גולדהאר
(צילום: יאיר שגיא)
"גולדהאר הוא בעלים שנותן הרבה כסף", אמרו במכבי ת"א. "אבל הוא ראה מול העיניים שלו כיצד עוד שנה הלכה לאבדון, בלי שום התקדמות של צעירים או שחקן שעשה פה שדרוג. סתם עונה מבוזבזת עם הרבה סימני שאלה לקראת זו הבאה".

עתידו של קראנקה

הבעלים הקנדי, בהופעת אורח נדירה בארץ, נפגש ביום שישי עם המאמן אייטור קראנקה. גם לאחר פגישה זו הספרדי שידר עסקים כרגיל, כלומר מימוש החוזה שלו לעונה הבאה, למרות שלא הצליח לשדרג את הקבוצה מאז מינויו. "אני בטוח שהחיבור יהיה טוב יותר. הגעתי לשנה וחצי", אמר הספרדי אחרי המשחק השני ברציפות בו לא הצליח לנצח בפלייאוף העליון.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א אייטור קראנקה
מאמן מכבי ת"א אייטור קראנקה
גם זכייה בגביע המדינה לא תתקן את הרושם. קראנקה
(צילום: יאיר שגיא)
בסופו של דבר מי שמקבל החלטות סופיות הוא רק גולדהאר. היה לו חשוב לדבר עם קראנקה, שגם במקרה של זכייה בגביע - העונה הזו לא תיחשב כהצלחה עבורו.
"במכבי ת"א הכל תלוי איך הכל נגמר", אמרו שחקנים בקבוצה. "אם נמשיך להיראות כמו נגד אשדוד ונתניה במשחקים הקרובים, ולא נזכה בגביע המדינה, לכו תדעו אם המאמן הזה ימשיך. אם גולדהאר יכניס לחדר שחקנים לשיחות בארבע עיניים, כשאנחנו לא יודעים מה הוא בעצמו חושב עליו, הוא ישמע חוסר הערכה מקצועי כלפיו".

אין זהבי - אין שערים

גורמים המעורים במה שקורה מאחורי הקלעים במועדון טוענים כי המטרה של גולדהאר היא למנות מנכ"ל מקצועי, בפרופיל של מרטין ביין או בן מנספורד. כזכור, לנעליים הגדולות שלהם נכנסה שרון תמם, ששימשה לפני כן כסמנכ"לית השיווק וללא שום רזומה בכדורגל. נראה כי התקבלה החלטה להסיר פונקציה משמעותית כזו עם שני טירונים בתפקידי מפתח כמו ברק יצחקי ותמם.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי מול שחקן מכבי נתניה עומרי גאנדלמן
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי מול שחקן מכבי נתניה עומרי גאנדלמן
אם הוא לא כובש - הקבוצה נתקעת. זהבי
(צילום: יאיר שגיא)
קראנקה החליט להוציא בדקות הסיום את שני הסקוררים הגדולים שלו, ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ', זאת אחרי שקפטן של מכבי ת"א רשם החמצה גדולה. "אם זהבי לא מבקיע שערים, אז הקבוצה לא כובשת. זה הפך להיות נוסחה בעייתית שמראה את חוסר האיכות בקבוצה", הודה אחד השחקנים. גם הפעם יונתן כהן לא נכלל בסגל, כך גם אבי ריקן. מי שככל הנראה לא ימשיכו בקבוצה בעונה הבאה הם שרן ייני ומאור קנדיל.