עשרות אוהדי הפועל ת"א הותקפו אתמול (שני) בטדי על-ידי אוהדי בית"ר ירושלים וחלקם גולל הבוקר עדויות קשות על מה שהתרחש בסמוך לאצטדיון בסיום ניצחון קבוצתם בטדי.
מעדויות שהגיעו לידי ynet עולה כי היו מקרים רבים של פגיעות של אוהדי בית"ר באלו של הפועל ת"א ואף סרטונים שמראים אלימות כזו עלו לרשתות החברתיות. "ירקו עלינו בפנים כשהלכנו ברחוב, החטא שלנו היה שאנחנו אוהדי הפועל", סיפר אחד האוהדים. "איחלו שנקבל סרטן, נתנו לנו אגרופים מאחור, היינו בסכנת חיים".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א ביציעי טדי, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
אוהדי בית"ר זועמים לאחר התבוסה להפועל
(צילום: באדיבות ONE)
חלק מאוהדי בית"ר החרימו לאוהדי הפועל צעיפים ושרפו אותם, נזרקו אבנים על מכוניות ולפחות שני אוהדים שהותקפו לקו בחרדה. "איפה כל המודיעין של המשטרה, העיקר היו 400 שוטרים", טענו אוהדי הפועל. "הגענו למצב שיוצאים ממשחק כדורגל בישראל ואתה פוחד לחייך".
באחד הסרטונים שעלה לרשתות החברתיות, אחד מאוהדי הפועל ת"א שנקלע לאזור של אוהדי בית"ר הוכה על ידי חלקם, כשבקבוק זכוכית נופץ על ראשו. "הוא לא יהודי" אמרו לעברו של אותו אוהד, שנראה שוכב מעורפל על המדרכה. אנשים שהיו באזור הגנו עליו מתקיפה נוספת. עד אחד שהיה במקום סיפר: "קלטו אוהד הפועל ת"א שלא עשה שום דבר, לא התגרה והתחילו לרדוף אחריו עד שדפקו לו בקבוק זכוכית בראש. הוא כמעט התעלף ואז התחילו לרוץ לעברו עוד עשרות אוהדי בית"ר. מזל שהיו אוהדים אחרים שהגנו עליו בגופו, הם ניסו לפגוע בו גם כשהוא על הרצפה".
אוהד בית"ר תוקף את אחד מאוהדי הפועל ת"א
במקרה אחר, נראה אוהד בית"ר, חייל במדים, סוטר לאוהד הפועל ת"א. "היה כמעט לינץ'. אוהדי הפועל קיבלו מכות רק כי הם לבשו חולצה אדומה", אמר אחד מעדי הראייה. "לדפוק לבן אדם בקבוק זכוכית בראש? לתת למישהו סטירה או אגרופים לפנים רק כי הוא אוהד הפועל ת"א? בושה וחרפה".

שני שוטרים נפצעו, ארבעה אוהדים נעצרו

וזה לא הכל. עם שריקת הסיום, עשרות מאוהדי "לה פמיליה" הגיעו לאזור חדר ההלבשה על מנת ליצור מגע פיזי עם השחקנים, אולם אנשי המועדון נעלו אותו על מנת למנוע את כניסתם.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
עימות בין שוטרים לאוהדי בית"ר, אתמול בטדי
(צילום: עוז מועלם)
אוהדי "לה פמיליה דפקו על דלתות חדר ההלבשה והחלונות, ניסו לחדור, אולם לא צלחו וצעקו מעבר לדלת: "השפלתם אותנו, תתביישו. כל אחד מכם ישלם על ההשפלה הזו". חדרי ההלבשה של הפועל ת"א, שממוקמים בסמיכות, אובטחו על ידי מאבטחים שהגיעו עם המועדון ומנעו כניסה של אוהדי בית"ר.
אוהדי בית"ר גם התפרצו בזעם לאזור החניה באצטדיון ודרשו מהבעלים ברק אברמוב: "אתה חייב לעשות פה משהו, הם השפילו אותנו בבית. תקנוס אותם, תזרוק אותם, תטפל בשחקנים ובמאמן". לאחר מכן פונו על-ידי אנשי מג"ב.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
כוח האבטחה מרחיק אוהד שירד בסיום לכר הדשא
(צילום: עוז מועלם)
מהמשטרה נמסר כי הוארך מעצרם במספר ימים של שני חשודים בתקיפת אוהדים אמש לאחר סיום המשחק. "אמש, פעלו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וסדרנים, במסגרת היערכות המשטרה לקראת, במהלך ולאחר משחק הכדורגל שהתקיים באצטדיון טדי בירושלים. לקראת סיום המשחק ולאחריו, החלו קומץ אוהדים להפר את הסדר בתחומי היציע ובהמשך גם מחוץ לאצטדיון", נאמר בהודעה של המשטרה.
"במהלך פעילות השוטרים שנפרסו גם בסיום המשחק לשמירת הסדר ומניעת אירועי חיכוך ואלימות בין מחנות האוהדים, נעצרו שני חשודים בשני מקרים שונים של תקיפת אוהדי הקבוצה היריבה. במהלך שלב עזיבת האוהדים, הבחין כוח משטרתי בחשוד, תושב צפון הארץ בשנות ה-20 לחייו, תוקף באלימות תוך בעיטות בגופו של הקורבן שהוטח ארצה. השוטר שהבחין בכך החל רודף אחר החשוד שניסה להימלט עד שזה נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה.
במקרה נוסף, הבחין כוח משטרתי בחשוד, תושב בית שמש בשנות ה-20 לחייו, אוחז כלי תקיפה באמצעותו היכה אוהד הקבוצה היריבה. חשוד זה נעצר אף הוא לאחר מרדף רגלי קצר והועבר לחקירת המשטרה.
בנוסף לאלו, נעצרו על ידי השוטרים שני חשודים נוספים - אחד בגין תקיפת שוטרים וחשוד אחר בגין יידוי אבנים וגרימת נזק לניידת משטרה. לבקשת המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים בתקיפתם האלימה של אוהדי הספורט, בשלושה ימים נוספים".
  • בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום