האם אחרי 13 עונות, אליפות אחת היסטורית שהדהימה מדינה שלמה וגביע מדינה אחד, עירוני קריית שמונה תרד לליגה הלאומית? הפסד במשחק היום (שבת, 17:00) נגד בני ריינה עלול ככל הנראה לחתום את המאבק שלה בתחתית ליגת העל, אבל מהצד הרע של הקו האדום.
בדומה ללא מעט עונות של הקבוצה בליגה הבכירה, לבעלים איזי שרצקי היו תוכניות אחרות לגמרי, כאלה שהתכתבו עם הפלייאוף העליון. אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד, ועכשיו, כפי הנראה, גם שרצקי עצמו עלול לחתום עידן ולעזוב את את מי שהייתה הבייבי שלו בשני העשורים האחרונים. בלעדיו, עתידו של המועדון לוט בערפל.
2 צפייה בגלריה
דעיכה כואבת. שחקני קריית שמונה לאחר עוד הפסד
דעיכה כואבת. שחקני קריית שמונה לאחר עוד הפסד
דעיכה כואבת. שחקני קריית שמונה לאחר עוד הפסד
(ניסן עייש, One)
11 עונות חלפו מאז אותה אליפות היסטורית בהובלת רן בן שמעון ותשע עונות מאז הנפת הגביע עם מאמן שרק התחיל את דרכו במסלול שיימשך ככל הנראה הקיץ אל עבר הכוכב האדום בלגרד - ברק בכר, והייתה במרחק שער אחד בלבד משלב הבתים בליגת האלופות.
קריית שמונה ספגה בשבוע שעבר שער בתוספת הזמן במשחק נגד סקציה נס ציונה (שכבר נפרדה מעשית מליגת העל), שהביא אותה אל המחזור הנוכחי עם מאזן שמספר יותר מהכל על הירידה הצפויה שלה ללאומית - השחקנים של סלובודן דרפאיץ' לא הצליחו לרשום העונה אפילו ניצחון בית אחד, ובלי ניצחון כזה, אין לקבוצה סיכוי לשרוד עונה נוספת בבמה של הגדולים.
ונכון, זה לא יהיה נכון לייחס את הסטטיסטיקה הזאת לדראפיץ' בלבד, למרות שהיה יכול לשבור אותה. זה התחיל עם מנחם קורצקי שעזב בתום 14 משחקים, כול רצף של 13 משחקים רצופים ללא ניצחון, המשיך עם המעבר הדרמטי של ניר ברקוביץ' מהיריבה לתחתית (נס ציונה), שהפך לביזארי אחרי שסיים את דרכו בקבוצה אחרי חודשיים בלבד, והרבה מתחת לציפיות שתלו בו. דראפיץ' היה הבא בתור, שככל הנראה נגזר עליו לכבות את האור.
2 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
הגיע לסוף הדרך במועדון. שרצקי
(צילום: נחום סגל)
השניים האחרונים, על פי המסורת בקבוצה, גם הצליחו לפתוח חזית לא נעימה מול בעל הבית, שרצקי, שרק החריפה את מצבה של קריית שמונה מבין יריבותיה ששמרו יחסית על שקט תעשייתי. וכשמדובר בעצם בסכסוך סביב שיתופו של הנכד של הבעלים, אריאל, מדובר בהתנגשויות אפילו מסוכנות למרקם הקבוצתי.
שרצקי מצדו כבר הודיע בשבוע שעבר על רצונו לעזוב את המועדון בתום העונה, גם אם יצליח בסופו של דבר לשרוד עונה נוספת בליגת העל, מה שמעלה לא מעט סימני שאלה לגבי העתיד, הרי שרצקי וקריית שמונה הפכו מזמן לשמות נרדפים, ולא רק בכדורגל. ואם חלק ארי מקבוצות הליגה הלאומית שורדות בליגה בזכות הנדבנות העירונית, לא בטוח שעיריית קריית שמונה מוכנה לשחק את המשחק הזה, שעולה מיליוני שקלים בשנה לקופה הציבורית.
"קבוצה ללא זהות מקומית לא יכולה לשרוד ואין לה שום זכות קיום", אומר השבוע אוהד מקומי, שאיבד מזמן אמון במערכת, כמו רבים אחרים. "לא הגיוני שאחרי כל השנים האלה אין פה שחקנים מקריית שמונה. אין לאוהדים למה לבוא לעודד ולראות שחקנים שהם שכירי חרב, וכדאי שיפנימו את זה ומהר".
רק ניצחון הערב על ריינה בתוספת מעידה של הפועל ת"א מחר מול סכנין יפתחו מחדש את המאבק, אבל לפי כיוון הרוח הנוכחי, כך נדמה, הקבוצה תצטרך הרבה יותר ממזל כדי לשרוד את המשבר הנוכחי.