נבחרת ישראל קרסה הערב (חמישי) ברגע האמת עם תבוסה 4:1 לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו, הפסד שקבע שגם את היורו הקרוב נראה בבית.
המאמן אלון חזן אמר בסיום: "כשהובלנו 0:1 היינו צריכים לכבוש עוד אחד. 4:1 נראה כמו תבוסה אבל לפני כן היה לנו פנדל שהחמצנו, והיינו בעשרה שחקנים. אני לא רוצה לתרץ, אבל צריך לחזור לפרופורציה, יש לאיסלנד שחקנים ברמה גבוהה מאוד. ברגע החמצת הפנדל, ידעתי שנגמר הסיפור. עשיתי הכל כדי שהנבחרת תיראה יותר טוב".
2 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. "לא רוצה לתרץ
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
על כך שגלוך לא פתח: "לא מכה על חטא על שום דבר כי גם ב-35 הדקות הראשונות עשינו עבודה טובה. כשאוסקר נכנס התפקיד שלו היה להרים לנו את הקצב. אוסקר עוד יעשה את זה שוב ושוב בעתיד".
על עתידו האישי: "לא אדבר על מה שעובר לי בראש. עשיתי הכול כדי שניראה טוב יותר. אבל לא הצלחנו גם בשלב הבתים וגם היום. אני לא עושה חשבונות, מה שיחליטו זה מה שיהיה".
ערן זהבי, שהחמיץ פנדל, אמר: "אי אפשר לעלות ככה לטורנירים גדולים, אנחנו לא מספיק טובים. לא הגיע לנו לעלות, הייתה פה נבחרת שניצלה את כל החולשות שלנו. היינו צריכים לשים לב לפרטים הקטנים. אנחנו פשוט לא מסוגלים לשמור על תוצאה יותר מ-10 דקות".
2 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
"תמיד עשיתי הכל בשביל הנבחרת". זהבי
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
"ברור שהייתי שמח להבקיע את הפנדל השני, שחקנים גדולים ממני החמיצו פנדלים", הוסיף החלוץ, "אני לא יודע אם זה הקמפיין האחרון שלי. תמיד עשיתי הכל בשביל הנבחרת, ואני מקווה שראו את זה. אני תמיד אתן את כל הלב לנבחרת. יכול להיות שאמשיך בנבחרת, יכול להיות שלא. רוצה להגיד לנבחרת תודה על הכל".
עומרי גלזר הוסיף: "הפסד כואב מאוד. הסיום היה כואב, אבל זה כמו גמר, אין חשיבות להפרש שערים והימרנו בסוף - לא הייתה ברירה. יש פה שחקנים טובים ודור מצוין של צעירים בשילוב עם הותיקים. אי אפשרא להגיד שהיינו ראויים לעלות ליורו כי התוצאות לא היו טובות. אין לי הסבר, כל אחד צריך להסתכל במראה, אם זה השחקנים, הצוות המקצועי, האנשים למעלה".
הקפטן אלי דסה אמר: "לא הגיע לנו לעלות, כל עוד אני שחקן פעיל אני אהיה חלק מהנבחרת. אולי דרושה מהפכה בכדורגל שלנו. רצינו מאוד לעלות, קשה למצוא את המילים".
יו״ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, בשיתוף אופ״א וההתאחדות הבוסנית, הסכים לביטול המשחק בסרייבו מול בוסניה ביום שלישי הקרוב. הנבחרת צפויה לחזור לארץ ביום ראשון הקרוב.
"בשל המצב המתוח פנו אליי מאופ״א מיד עם היוודע תוצאות הסיום ושאלו אם נהיה מוכנים לוותר על המשחק מול בוסניה, שהוא למעשה חסר חשיבות עבור שתי הנבחרות לצערי", אמר זוארץ, "אני משוכנע שההתאחדות הבוסנית היתה עושה הכל למען אירוח מכובד, אבל בנסיבות האלה אישרתי את ביטול המשחק״.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.03.24