האם מכבי ת"א תאבד את המקום בטבלת ליגת העל? עד לפני המשחק אתמול (שני) בסמי עופר מול מכבי חיפה (0:2 לאלופה) הצהובים צעדו ביתרון של ארבע נקודות בספגה על פני הירוקים, אך בהמשך היום עשויים למצוא את עצמם יורדים למקום השני. זה יקרה במידה שבית הדין המשמעתי יגזור עלי הקבוצה של רובי קין הפחתה של נקודה ממאזנה בשל אירוע זריקת החזיזים לעבר דרק לוקאסן במהלך הדרבי התל-אביבי לפני קצת פחות משלושה שבועות.
בתוך כך, ישנה אכזבה גדול מאוד בקרב הקבוצה, ששוב הגיעה לא מוכנה למשחק העונה. בכל שלושת המשחקים העונה בין שתי היריבות הגדולות, כולל גמר גביע הטוטו שהוכרע לזכותה בפנדלים, מכבי ת"א לא הצליחה להבקיע ולו שער אחד. עיקר הביקורת הופנתה כלפי רובי קין, כאשר גם התסכול המופגן על כר הדשא של השחקנים הבכירים הוכיח עד כמה הם לא שבעי רצון מאיך שהקבוצה שלהם נראית, ביניהם ערן זהבי, ששוב הציג משחק חלש ולא הבקיע.
1 צפייה בגלריה
זהבי ופרץ
זהבי ופרץ
לא הסתירו את תסכולם בסיום. זהבי ופרץ
(צילום: עוז מועלם )
"שוב רובי קין הגיע לא מוכן. הוא כנראה חשב שגביע הטוטו זה המדד, רק שמסאי דגו שוב הקדים אותו", הודה אחד משחקני מכבי ת"א. "לא הצלחנו לעבור את החצי כמעט בחצי השעה הראשונה. היינו חסרי אונים לגמרי, כמו בבלומפילד, ולא הייתה שום תגובה או ניהול משחק שיחלץ אותנו. הטעויות בהגנה לא מתאימות לקבוצת צמרת".
עיקר הטעויות המדוברות הגיעו מצד בלמי הקבוצה, דריק לוקאסן, מתן בלטקסה ושחקן הרכש החדש, רז שלמה, שהציג יכולת ירודה. "הם הביאו את גדי קינדה וקני סייף, שהיו משמעותיים אתמול, אצלנו החיזוק הוא בעיקר לרוחב", אמר אחד השחקנים.

העצבים של קין

"אם מסתכלים על כל הההזדמנויות שהיו לנו בכל המשחקים מולם, היינו צריכים לכבוש", ניסה קין לתרץ אחרי שקבוצתו סיימה משחק שלישי ברציפות מבלי לכבוש נגד יריבתה הגדולה. "זה לא של היו לנו הזדמנויות, ואפילו טובות, כאלה שצריך לכבוש מהן ולפגוע במסגרת. לפחות לגרום לשוער לעבוד. כשאתה עושה טעויות מול קבצות טובות אתה נענש וזה היה המקרה".
קין נראה עצבני מאוד אחרי הטעויות הרבות של שחקני ההגנה שלו, יחד עם יכולת חלשה של דור פרץ וגבי קניקובסקי. "יש רגעים שלא צריך לקחת בהם סיכונים" אמר, "בתוך הרחבה צריך להיות חכם יותר, זה היה המסר לפני המשחק - שלא יהססו לשלוח כדורים ארוכים לעבר דור תורג'מן. לא עשינו את זה וזה מעצבן אותי. אי אפשר לתת לקבוצה טובה כזאת שני שערים במתנה".
על כך שייתכו שמכבי חיפה תעבור כבר היום את מכבי ת"א בטבלה: "אני לא מוטרד מקבוצות אחרות, אני מתרכז במה שאנחנו עושים. ידעתי שזה לא יהיה קל, הם זכו באליפות שלוש שנים ברציפות וברור שזו קבוצה טובה. ידענו שנאבד נקודות בדרך כי זה קורה לכל קבוצה והליגה הזו קשה. עכשיו נראה גברים אמיתיים. זה אולי לא דבר רע שזה צמוד, עכשיו אני רוצה לראות אופי אמיתי אז בואו נראה מה יש לנו. אני מנסה לשנות את הפילוסופיה שהייתה פה בשנים האחרונות, לשחק כדורגל טוב ולזכות בתארים".