מכבי נתניה משחזרת את העונה שעברה. שוב פתיחה חלשה מאוד, שוב שיטה לא ברורה ושוב הפסדים במשחקים שהיא לא אמורה לאבד. יש לה שלושה הפסדים בשישה מחזורים, כשעם ההפסד למכבי חיפה אפשר לחיות, אבל עם ההפסד להפועל ת"א פחות. גם ההפסד לבאר-שבע איכשהו מתקבל, אבל הוא הגיע אחרי שנתניה כבר הוליכה 0:1 וספגה בדקות הסיום. ההתקפה, שהיא הסמל של מכבי נתניה הנוכחית (הקבוצה הכיפית של הליגה שאוהבים לאהוב), לא עובדת. הקבוצה של בני לם כבשה עד כה שישה שערים, ארבעה מתוכם נגד בית"ר ירושלים החלשה במחזור הפתיחה, שהיה גם הניצחון היחיד שלה העונה.
מאז המחזור הראשון נתניה נראית תקועה, בדיוק כפי שנראתה בשלב הזה בעונה שעברה עד שהגיע בני לם. המאמן הודה ש"זה גלגל שנצטרך לעצור" ובינתיים נתניה לא מצליחה לעשות זאת. חבל, כי הליגה צריכה את נתניה ואת בני לם. גם אוהדים נייטרלים ציפו שהמומנטום מהעונה שעברה ימשיך.
3 צפייה בגלריה
בני לם מאמן מכבי נתניה
בני לם מאמן מכבי נתניה
בני לם. כרגע המצב פחות טוב
(צילום: טל שחר)
אצל היריבה המצב יותר טוב. אמנם נס ציונה הפסידה במחזור האחרון 2:0 לבני סכנין אבל אחרי ה-3:4 על הפועל ת"א פתאום הישרדות נראית כמו משהו אפשרי. הקבוצה של ניר ברקוביץ' גם פוגשת את נתניה כשהיא במשבר ויכולה להשיג תוצאה טובה. אולי אפילו ניצחון.
מכבי חיפה הפסידה בליגת האלופות 3:1 ליובנטוס אבל בליגה מצבה מעולה אחרי ה-0:2 על מכבי ת"א בשבת שעברה שאושש אותה מההפסד 3:0 להפועל ירושלים. יהיה מעניין לראות איך ברק בכר יתמודד עם העומס מליגת האלופות. למזלו, נטע לביא, עומר אצילי, דולב חזיזה ודין דוד נכנסו כמחליפים מול יובנטוס בשל יום הכיפורים, ויהיה להם יותר אוויר לקראת שבת. מה שכן, יהיה קשה לנחות מטורינו היישר לאצטדיון שמארח בעיקר משחקי ליגה לאומית. להפסיק לחשוב על דושאן ולאחוביץ' ולהתחיל לחשוב על אוסאמה חלאילה. זה לא כמו משחק מול מכבי ת"א או הפועל באר-שבע, זה משחק שצריך למצוא את הכוחות להתחיל אותו.
הפעם גם אין סמי עופר מלא עם 30 אלף צופים, האתגר הגדול של מכבי חיפה יהיה מנטלי. מנגד ריינה מגיעה רגועה למשחק הזה אחרי שהורידה את הקוף מהגב ורשמה ניצחון ליגה ראשון בתולדותיה (2:3 על בית"ר ירושלים). אין לה מה להפסיד, ומנגד היריבה שלה בעננים. זה בערך המצב הכי טוב שהיא הייתה יכולה הייתה לקוות לו. ועדיין, גם אם לא תהיה הכי מרוכזת - מכבי חיפה עדיפה בהרבה.
3 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
להפסיק לחשוב על טורינו, להתחיל לחשוב על ריינה. שחקני מכבי חיפה
(צילום: EPA)

בית"ר ירושלים ידעה שהיא הולכת לעונה קשה, אבל היא בטח לא ציפתה למאזן של 17 שערי חובה ואפס ניצחונות אחרי שישה מחזורים. אפילו ריינה כבשה נגדה שלוש פעמים וגם ניצחה אותה. מכל התסריטים של העונה של בית"ר, זה התסריט הגרוע ביותר. הקבוצה של אבוקסיס גם לא מראה שיפור ממשחק למשחק, ונראית כמי שהרימה ידיים והשלימה עם הירידה ללאומית. למזלה של בית"ר, אנחנו רק במחזור השביעי ויש עוד המון זמן לתקן, ויש גם את פגרת המונדיאל. עם זאת, אם הם כבר חושבים על הפגרה, זה סימן שהמצב גרוע מאוד. אצל הפועל חדרה העניינים רגילים: פעם מנצחים, פעם מפסידים, והרבה פעמים מסיימים בתיקו (ארבע תוצאות תיקו בשישה מחזורים). הקבוצה של אסף נמני לא התחברה, אבל למזלה הליגה עוד מחכה.
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס מורחק
אבוקסיס מורחק
אבוקסיס מקבל אדום מול ריינה. חייב ניצחון
(צילום: עוז מועלם)
ארבעה ניצחונות רצופים, 12 שערי זכות. הפועל ירושלים זכתה בתואר "המרעננת הרשמית" של ליגת העל, ועכשיו יש ממנה ציפיות, למשל לנצח את בני סכנין בבית. הקבוצה של זיו אריה משחקת כדורגל נהדר, וזה לא רק התוצאות אלא גם הדרך ההתקפית, הצעירים שפורחים והגישה חסרת הפחד. עליה להוכיח שהיא קבוצת צמרת אמיתית, ובדיוק בשביל זה קיים משחק מול בני סכנין. סכנין היא המבחן המושלם: זאת קבוצה שביום טוב שלה יכולה לנצח כל קבוצה בליגה, כולל מכבי חיפה ומכבי ת"א. כשסכנין באה מוכנה ומרוכזת, היריבות סובלות. אבל אפילו היא לא יודעת איך היא תגיע לטדי.