הפתקים מוכנים, גם הכדורים. מחר (שלישי, 19:00) בבוקרשט תיערך הגרלת שלב הבתים של יורו הצעירות, בו תשתתף גם נבחרת ישראל.
החבורה של גיא לוזון עלתה לפני פחות מחודש לטורניר הגמר שייערך ברומניה וגיאורגיה בין ה-21 ביוני ל-8 ביולי. זאת לאחר שחלפה על-פני אירלנד בשלב הפלייאוף. אחרי ה-1:1 בדבלין, הגיע 0:0 בבלומפילד ודו-קרב פנדלים, בו ישראל ניצחה לבסוף 1:3.
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים לפני פחות מחודש
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ חוגג
דניאל פרץ חוגג
את תפגוש ישראל בהגרלה? דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)
ההישג של הנבחרת הצעירה הוא חלק הפאזל האחרון שנותר לכדורגל הישראלי על מנת לסיים קיץ חלומי - והוא כאמור הושלם. נבחרת הנוער הפכה לסגנית אלופת אירופה, הנערים אירחו את אליפות אירופה בארץ, והנבחרת הבוגרת סיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות ועלתה לדרג א' ולפלייאוף היורו.
זאת תהיה הפעם השלישית בה הנבחרת תשתתף ביורו הצעירות. הפעם הראשונה הייתה ב-2007 כאשר הנבחרת של גיא לוי העפילה לאחר שעברה בפלייאוף את צרפת, ואת הטורניר עצמו היא סיימה במקום האחרון בבית 1 עם אפס נקודות. הפעם השנייה הייתה ב-2013 כאשר אירחה ישראל את הטורניר. גיא לוזון עמד על הקווים גם אז, והנבחרת שלו השיגה ארבע נקודות בשלב הבתים - כולל ניצחון 0:1 על נבחרת אנגליה משער של אופיר קריאף - שלא הספיק על מנת לעלות לשלב הבא.
3 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה
האלופה המכהנת. גרמניה אחרי הזכייה ב-2021
(צילום: gettyimages)
ישראל שובצה לדרג הרביעי בהגרלה ולא תוכל לפגוש את אוקראינה, נורבגיה וגיאורגיה, אחת ממארחות הטורניר. מה שכן, לוזון ושחקניו יוכלו לקבל בדרג הראשון את גרמניה (אלופת אירופה המכהנת) או את פורטוגל (סגניתה מהטורניר הקודם), כמו גם אימפריות כדוגמת ספרד, צרפת ואנגליה.
שלוש הנבחרות שיסיימו את הטורניר ראשונות (מלבד צרפת) יעפילו לטורניר הכדורגל של אולימפיאדת פריז שתיערך ב-2024. עוד קודם לכן, שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר.

הדרגים

דרג א': ספרד, פורטוגל, גרמניה, צרפת.
דרג ב': הולנד, אנגליה, איטליה, רומניה.
דרג ג': קרואטיה, שוויץ, בלגיה, צ'כיה.
דרג ד': ישראל, אוקראינה, נורבגיה, גיאורגיה.