אקזיט של מכבי נתניה: הקשר עדן קארצב (22) נמצא על סף מעבר לדינמו מוסקבה מצמרת הליגה הרוסית בעסקת ענק, שבמסגרתה מכבי נתניה תקבל עבורו 2.5 מיליון אירו.
קארצב צפוי לחתום לשלוש שנים בשורות הקבוצה שסיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה הרוסית, וישתכר 500 אלף אירו לעונה. זאת עסקה מעולה עבור נתניה, אבל היא תאבד את אחד השחקנים הטובים ביותר שלה. כעת נתניה תחפש לו מחליף ישראלי, וכבר הציעה למכבי ת"א חצי מיליון אירו עבור נדב נידם. קבוצתו הקודמת של קארצב, מכבי תל אביב, צפויה לגזור קופון של 20 אחוז מסכום העסקה שהם כחצי מיליון אירו.
2 צפייה בגלריה
קארצב בפעולה
קארצב בפעולה
קארצב. עובר לרוסיה
(צילום: עוז מועלם)
קארצב כתב באינסטגרם שלו: "אוהדי מכבי נתניה היקרים, אני פונה אליכם אחרי שחדרתם לליבי בשנה האחרונה והפכתם אותי לאדם גאה ומאושר ובעיקר צהוב-שחור בלב ובנשמה. בימים האחרונים אני עומד לפני הגשמת חלום שאני לא מוכן לוותר עליו. חלום שבמכבי נתניה כולם – אייל (סגל) אלמוג (כהן) בני (לם) ניסו לשכנע אותי כמה וכמה פעמים להמתין איתו. אבל קיבלתי החלטה שאני שלם איתה, אני בדרך לאתגר הבא שלי”.
שחקן בנתניה אמר: "זאת מכה קשה לקבוצה אבל התקדמות אדירה לעדן, אנחנו מאחלים לו בהצלחה ואין ספק שהוא עשה צעד משמעותי לקריירה. המנהל המקצועי אלמוג כהן והמאמן בני לם יצטרכו להביא מחליף ראוי, וזה לא יהיה פשוט".
קארצב, שגדל במכבי תל אביב, הגיע לנתניה בעונה שעברה במסגרת טרייד שבו גבי קניקובסקי עבר לצד השני. הוא רשם 22 הופעות ליגה בעונה שעברה וסיים עם נתניה - אחת ההפתעות הנעימות של העונה - במקום הרביעי, שהיה שווה כרטיס למוקדמות הליגה האזורית. לקארצב יש גם שלוש הופעות בנבחרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
יוקאנוביץ' מאוכזב
יוקאנוביץ' מאוכזב
סלבישה יוקאנוביץ'. המאמן החדש של קארצב
(צילום: רויטרס)
את דינמו מוסקבה מאמן סלבישה יוקאנוביץ', שאימן בעבר את מכבי תל אביב ועלה עימה לליגת האלופות, לפני שנטש באמצע העונה לטובת פולהאם. בעונה שעברה היא סיימה כאמור במקום השלישי בליגה הרוסית. בסגל שלה אפשר למצוא בין היתר את דייגו לקסלט מאורוגוואי ואת שחקן נבחרת רוסיה פיודר סמולוב. הקבוצות הרוסיות מושעות מאופ"א בשל המלחמה באוקראינה ולכן, לפחות העונה, קארצב ישחק רק במסגרות המקומיות.
בימי ברית המועצות דינמו מוסקבה הייתה אימפריה וזכתה ב-11 אליפויות (האחרונה ב-1976). היא זכתה גם שבע פעמים בגביע הרוסי (הפעם האחרונה ב-1995), ובעונה שעברה הייתה קרובה לזכות בפעם השמינית אך הפסידה 2:1 בגמר לספרטק מוסקבה.