הכדורגל הישראלי ממשיך להתגייס למען הלוחמים והפצועים במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". היום (ראשון) הגיעו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון וחבר הנהלת ההתאחדות מני יאסו לבית החולים ברזילי באשקלון כדי לבקר את אנשי כוחות הביטחון שנפצעו במהלך הקרבות.
זוארץ אמר: "התחושות קשות. אנחנו רואים פה פצועים מאותו יום ארור מה-7 באוקטובר, חיילים ואנשי ביטחון שנלחמו כדי להגן על המדינה שלנו ונפצעו קשה. אזרחים גיבורים שנלחמו ונפצעו. שמענו על כל מני ניסים שקרו באותו יום, נוכחנו לראות את החוזק של עם ישראל. התחושות קשות אבל ליבי איתם ואני רוצה לחזק אותם מפה ביחד עם כל הפצועים שלנו ומאחל לחזרת כל החטופים במהרה".
1 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון בבית החולים ברזילי
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון בבית החולים ברזילי
שינו זוארץ עם וגיא לוזון בבית החולים ברזילי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
עוד הוסיף יו"ר ההתאחדות: "למרות הכל אני מעודד ומשתדל לתת כוח לכל הפצועים ולעם ישראל. יש התגייסות של כל העם למען תושבי העוטף. לתת להם את החיבוק זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות כדי לתמוך, לחזק ולחבק אותם. נבחרת ישראל מגובשת וכל העם מאחוריה. יש לה מטרה אחת - לשמח את העם הזה ולהביא את הנבחרת בפעם הראשונה בתולדותיה ליורו. אין לי ספק שהשחקנים והצוות המקצועי מבינים ויעשו את הכל כדי שזה יקרה".
גם הכדורגלנים שמשחקים מעבר לים עושים לא מעט. מעבר למאמצי ההסברה ומחוות מצד כדורגלנים כמו מנור סולומון, אוסקר גלוך ואחרים, ישנן גם יוזמות מקוריות. היום, קשר גמבה אוסקה היפנית, נטע לביא, ואשתו, שיר לוי, אירגנו הפגנה באוסקה בה הניפו עם אנשים נוספים דגלי ישראל, ותלו את תמונות החטופים יחד עם בובה של הדמות פיקאצ'ו, מסדרות הילדים המוכרת פוקימון, כשעיניה מכוסות.
"ארגון הטרור חמאס חדר לישראל ב-7 באוקטובר ורצח 1,400 אזרחים ישראלים בצורה הכי מזעזעת שניתן לדמיין", כתבה שיר בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "מחבלי הארגון חטפו 230 אזרחים, מתוכם 30 תינוקות בגילאים 9-18 חודשים. הם נלקחו ממיטותיהם, מהמקום הבטוח שלהם. חמאס הוא דאעש. עזרו לנו להחזיר אותם הביתה, עמדו לצד ישראל. אנחנו מחכים לכם בצד השני של העולם".