"רובי קין הוא המנהיג האמיתי של מכבי ת"א, הוא ידע לעשות סדר במשבר הגדול, הניהול סגל שלו הוביל לכך שהקבוצה חזרה לשיאה לפני החלק הכי חשוב של העונה". במכבי ת"א התמוגגו ממאמנם לאחר הניצחון אתמול (חמישי) בפיראוס, 1:4 על אולימפיאקוס, שהעניק לה מקדמה גדולה בשמינית גמר הקונפרנס-ליג.
במכבי ת"א החמיאו, כאמור, לקין על ניהול הסגל. ערן זהבי (צמד) ודור פרץ (שער), שירדו לספסל בשבוע שעבר, חזרו טובים בהרבה, והקשר עידו שחר, שמול מכבי נתניה נכנס להרכב על חשבון פרץ, פתח בשני המשחקים האחרונים כמגן ימני והציג יכולת מצוינת, כולל השער השני אתמול.
3 צפייה בגלריה
קין
קין
הרוויח את שחר בעמדת המגן הימני. קין
(צילום: REUTERS/Louisa Gouliamaki)
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א
מכבי ת"א
ניצחון ענק. שחקני מכבי ת"א חוגגים בפיראוס
(צילום: EPA/GEORGIA PANAGOPOULOU)
"חשבתי על זה תקופה, ידעתי שהוא יכול לשחק שם וחיכיתי לרגע המתאים", הסביר קין על תפקידו החדש של שחר, "הוא היה צריך לצבור דקות קודם, בעמדה הזו אתה צריך להיות בכושר. הוא כזה בחור צנוע. כשהוא הוא שיחק בקפריסין הוא הצטיין בדרבי ואז חשבתי על זה, ידעתי שהוא יכול לשחק גם כמגן וגם כקשר".
אחרי שזהבי כבש רק שער שדה אחד ב-15 משחקי הליגה האחרונים, ההורדה שלו לספסל גרמה לו כאמור לשוב לחדות שלו, וזו בשורה חשובה גם עבור נבחרת ישראל, לקראת המשחק בעוד כשבועיים מול איסלנד בפלייאוף העלייה ליורו. זהבי כבש חמישה שערים בשמונה ימים - צמד מול מכבי יפו בגביע המדינה, שער מול מכבי פ"ת בליגה וצמד שלישי בשלושה משחקים בקריירה מול אולימפיאקוס, שבתשעה משחקים מול קבוצות ישראליות הצליחה לנצח רק פעם אחת.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
חמישה שערים בשמונה ימים. זהבי חוגג
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
"לכל חלוץ יש רגעים פחות טובים, אבל החכמה היא לחזור לעצמך", הסביר קין. "הוא מנהיג גדול, ואני מרוצה שהוא כבש ושגם אחרים כבשו, כי חשוב שיהיו איזון בכיבוש השערים". גם זהבי התייחס לבצורת השערים שפקדה אותו: "הקבוצה סבלה וגם אני לא הייתי ברמה הכי גבוהה שלי. היו המון משחקים, עייפות, הרבה פציעות. העומס לא היה רגיל. סבלנו כקבוצה, גם אני אישית".
במכבי ת"א פרגנו גם למילסון, שכהרגלו היה נהדר ובישל את שני השערים של ערן זהבי. "כשמילסון איתך בקבוצה, מספיק לעשות תנועה טובה ולקבל את הכדור לשער קליל, זהבי קיבל שתי מסירות כאלו נגד אולימפיאקוס", אמרו שחקנים במכבי ת"א. כזכור, מכבי ת"א איבדה יתרון של 10 נקודות בפסגת הליגה כששחקן הכנף האנגולי היה באליפות אפריקה. איתו בשורותיה, היא לא הפסידה באף משחק פרט ל-2:0 לגנט בשלהי ספטמבר. מלבד מילסון, השחקן החשוב ביותר במכבי ת"א בעידן קין הוא הקשר ההולנדי יוריס ואן אובריים, שגם אמש הציג יכולת מצוינת.