שחקני נבחרת ישראל שמחו ונשמו לרווחה לאחר ה-1:2 הדרמטי על בלארוס, שהיווה את ניצחון הבכורה של הכחולים-לבנים במוקדמות יורו 2024. החבורה של אלון חזן נקלעה לפיגור בדקה ה-16 משער של מקס אבונג, אך שערים מאוחרים של המחליפים שון וייסמן, שכבש בפנדל בדקה ה-84, ואוסקר גלוך, שהבקיע ישירות מהקרן שתי דקות בתוך תוספת הזמן, סידרו שלוש נקודות מתוקות בתום משחק קשה.
אלון חזן: "אנשים חושבים שבאנו לטייל מול יריבה קלה, אבל ידעתי שיהיה קשה. הם הענישו אותנו במחצית הראשונה. הגענו להרבה מצבים, אבל אמרתי לשחקנים שצריך סבלנות. אני מתנצל בפני הקהל בבית, אבל אני שמח שבסופו של דבר ניצחנו בצדק. נחגוג בשבת ונתכונן לאנדורה ביום שני. יש לנו נפילות, כמו השער שספגנו. עבדנו על זה, זה קשה לקחת כדור ראשון, אבל אנחנו נמשיך לעבוד".
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
נשם לרווחה בסיום. אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
על האמונה: "האמנתי לאורך כל הדרך. צעקתי לאוסקר להירגע ואמרתי שהכדור שלו יגיע. אני שבע ניסיון. שיחקנו הרבה נגד יריבות כאלה, והיה קשה – אבל זה מתוק בסופו של דבר. השחקנים עבדו ולא ויתרו. אני שמח כמו כולם".
על שאר התוצאות: "אני לא מופתע ששווייץ בקושי ניצחו את אנדורה ושקוסובו עשו תיקו עם רומניה. אף אחד לא מטייל. המטרה שלנו הייתה לעשות היום שלוש נקודות, וגם נגד אנדורה, שהיא קשה מאוד, ננסה להשיג שלוש נקודות".
מנור סולומון: "זה היה מאוד קשה מאוד. קיבלנו גול על ההתחלה ונכנסנו ללחץ. המשחקים האלה שבין העונות הם הכי קשים, בעיקר מבחינה פיזית. האמנו עד הסוף, ידענו שאנחנו יכולים לעשות את זה. נתנו הכל. שיחקתי חולה, והיו עוד שחקנים שלא הרגישו טוב אבל הכי חשוב זה שהצלחנו להשיג את הניצחון. היינו צריכים קצת את המזל הזה, כי למען האמת, לא היינו מספיק טובים. אנחנו מאוד שמחים".
כובש שער הניצחון אוסקר גלוך: "יש גם משחקים כאלה. קיבלתי את כל הביטחון שבעולם, ואני שמח שהצלחתי להכריע את המשחק. בנבחרת ישראל צריך לדעת גם לעלות מהספסל, ואעשה הכל למען הנבחרת והמדינה. המאמן מחליט מי עולה בהרכב. כל משחק הוא קשה, אבל נעשה הכל כדי לעלות מהבית הזה. הדיבורים בתקשורת זה כיף וזה גם מלחיץ, אבל זה לא מעניין אותי, העיקר שהנבחרת תצליח. נתכונן למשחק מול אנדורה ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים".