90 דקות מהיורו. נבחרת ישראל הצעירה סחטה אתמול (שישי) 1:1 מאירלנד בדבלין במשחק הראשון של פלייאוף העלייה לאליפות אירופה, והעבירה את ההכרעה למשחק הגומלין שייערך ביום שלישי (20:15) בבלומפילד. הנבחרת עלתה ליתרון מנגיחה של עידן טוקלומטי בדקה ה-45, אבל נעלמה במחצית השנייה, ספגה מראשו של אוון פרגוסון בן ה-17 בדקה ה-64, ונמנעה בקושי רב ממהפך אחרי שסתיו למקין הורחק בדקה ה-80.
"זה כמו דף חלק. העברנו את ההכרעה לבלומפילד ונקווה לנצח שם", אמר אוסקר גלוך לאחר המשחק. "הקהל הישראלי יכול לעשות את ההבדל, אחרי שראינו את האווירה המטורפת של הקהל האירי, מקווה שירימו לנו ונעלה ליורו".
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
"זה כמו דף חלק". גלוך
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
לוזון החליט לפתוח עם ארבעה שחקנים ששיחקו בקמפיין האדיר של נבחרת הנערים תחת אופיר חיים בסלובקיה, בו הם סיימו כסגני אלופי אירופה - גלוך, אל-ים קנצפולסקי, טוקלומטי שכבש את שער היתרון וסתיו למקין שהורחק. לוזון יזמן במקום למקין שחקן הגנה אחר עם החזרה ארצה.
מיד עם סיומו של משחק הנבחרת הבוגרת מחר נגד אלבניה (21:45), הנבחרת הצעירה תקבל חיזוק בדמותם של שלושה שחקנים שהיו משמעותיים בקמפיין מוקדמות היורו - ליאל עבדה, עדן קארצב ודורון ליידנר. "אין ספק ששלושת השחקנים האלה היו חלק מההצלחה של הנבחרת, ונקווה שיעזרו לנו להשלים את המשימה בבלומפילד", אמר גיא לוזון, מאמן הנבחרת.
3 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
חיזוק משמעותי. עבדה באימון הנבחרת הבוגרת
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בנבחרת מודעים לירידה המשמעותית ביכולת במחצית השניה, בה הצליחו האירים להשוות מכדור קרן. לוזון הוסיף: "ברור שלהגיע לפה לדאבלין, ולשחק מול יריבה חזקה, ביתית ותוססת ולהוציא תיקו - אני מרוצה מהתוצאה. אבל מהיכולת פחות. במחצית ראשונה היו דקות טובות, בשנייה נכנענו לשליטה שלהם, והיא הייתה פחות טובה".
3 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה מול הפועל אשקלו
מכבי פתח תקווה מול הפועל אשקלו
"אני מרוצה מהתוצאה. אבל מהיכולת פחות". לוזון
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן גיל כהן סיכם: "זה היה משחק שיכול היה להיגמר לפה או לפה, שמח שהעברנו את ההכרעה הביתה. סומך על כולנו שנעשה תוצאה טובה בבלומפילד. תמיד לקבוצה בבית יש יתרון במיוחד עם הקהל שידחוף אותנו ושייתן לנו את ההרגשה הכי טובה בעולם. נשחק את הכדורגל שלנו עם בטחון. שלושת השחקנים שיגיעו מהבוגרת? גם הסגל הנוכחי הוא חזק, כל שחקן שיכול לתרום לנו יעשה לנו מצוין, מאמין בכולם שנעשה את התוצאה הטובה ביותר".