בגיל 50, שרון מימר הספיק להחליף כבר שמונה קבוצות במהלך קריירת האימון הקצרה שלו, ולא הצליח להחזיק מעמד יותר מדי זמן באף תחנה. יכול להיות שדווקא השידוך עם בני ריינה הצנועה, שהתברר כבינגו, יקפיץ את מעמדו ישירות לצמרת המאמנים המקומיים. בינתיים זה נראה מבטיח.
אשתקד, אף אחד לא נתן לעולה החדשה דאז לשרוד בליגה, אלא שמימר הצליח לגרד בציפורניים קבוצה לוחמת שרשמה מסע הישרדות מוצלח. אבל מה שקורה בפתיחת העונה הנוכחית הוא כבר ממש קסם: עם התקציב שנותר הכי נמוך בליגת העל (עשרה מיליון שקל שכר שחקנים) ומועדון שמגיע מיישוב קטנטן (9,000 תושבים בלבד), מימר וריינה הפכו לדבר הכי מרענן בכדורגל הישראלי.
4 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
"חדר הלבשה בריא חשוב יותר משמות מפוצצים". שרון מימר
(צילום: עוז מועלם)
המאמן יגיד לכם שהוא אוסף נקודות לימים קשים, אבל בינתיים הקבוצה שלו קרובה יותר לפסגה, כשהיא מדורגת במקום השלישי עם מאזן מדהים של ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ובלי אף הפסד (היחידה בליגה יחד עם מכבי ת"א). לקחנו את מימר לשיחה צפופה כדי לנסות לפענח את הסוד - מה עובד בבני ריינה שלא עבד במקומות אחרים.

"שקט מהבעלים"

משפשף את העיניים כשאתה מסתכל על הטבלה? "כל בן אדם הגיוני לא היה מאמין שנהיה איפה שאנחנו נמצאים עכשיו. זה הפתיע את כולם, והאמת היא שגם אותי".
4 צפייה בגלריה
שחקני בני ריינה חוגגים
שחקני בני ריינה חוגגים
"אפשר להגיד שאין לנו שמות סקסיים, אבל יש שחקנים יעילים והחיבור מצוין"
(צילום: אלעד גרשגורן)
ובכל זאת, יש סיבות מקצועיות. "בנינו סגל טוב עם 16 שחקנים חדשים, והשארנו את הבסיס שהשאיר אותנו בליגה. פגענו בול בשחקנים איכותיים. גם השקט המקצועי שאני מקבל מהבעלים זה דבר חשוב מאוד, הוא תומך בי גם ברגעים הפחות טובים. יש שיתוף פעולה מצוין וצוות טוב שיש לו קרדיט גדול בהצלחה".
אמרת שהבאתם שחקנים טובים, אבל עם כל הכבוד, אין לכם באמת כוכבים. "אפשר להגיד שאין לנו שמות סקסיים, אבל יש שחקנים יעילים והחיבור מצוין. כולם מחויבים לקבוצה וחדר ההלבשה בריא - זה חשוב יותר משמות מפוצצים".
"אני מאמין שהמצב כואב לכולם, ריינה גינתה את הטבח הקשה וגם ביקרנו מפונים. כולם הוכיחו שהם נאמנים למדינה ושאין שום הבדלים בינינו"
פגעתם בול בזרים. "כן. הבאנו ארבעה זרים חדשים שהצטרפו לשניים מהעונה שעברה. לשמחתי כל ששת הזרים מאוד משמעותיים ומשדרגים אותנו".

"אזולאי מנהיג אותנו"

שלומי אזולאי לוהט עם חמישה שערים. איך זה שאצלך הוא פורח ובקבוצות כמו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים הוא התקשה לבוא לידי ביטוי? "אני לא יודע מה היה בקבוצות אחרות. אני פניתי אליו לפני כמה שנים, עוד כשאימנתי בקבוצות אחרות. הוא אחד השחקנים הכי יציבים בליגה עם יכולות מצוינות. אחד שמחבר את הקבוצה, מאוד מגוון, שחקן של מספרים, גם האישיות היא פקטור - הוא מנהיג אותנו עם השקט שלו".
4 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי שחקן בני ריינה
שלומי אזולאי שחקן בני ריינה
"שחקן של מספרים". אזולאי
(צילום: גיל נחושתן)
אפשר לחלום על פלייאוף עליון? "לחלום תמיד אפשר. אחרי שנסיים את המטרה הראשונית - שהיא להבטיח את ההישארות בליגה כמה שיותר מוקדם, נחשוב על המטרות הבאות. פלייאוף עליון עם ריינה זה שווה ערך לאליפות עם מכבי ת"א או מכבי חיפה. לא פחות. אם תסתכל על התקציבים והתנאים, אז הסיכויים שלנו נמוכים מאוד".
חושב שאתה שווה מועדון גדול יותר מריינה? "אי-אפשר לזלזל בריינה, זו קבוצה לגיטימית בליגת העל. אימנתי בבית"ר והוכחתי שאני יכול להצליח במועדון גדול. אני יכול לאמן בכל מועדון בליגת העל".
ומאמין שתגיע למועדון גדול? "מאמין ומקווה. אבל זה לא במחשבות שלי, כרגע אני בעבודה היום-יומית. חשוב מאוד למאמן להתקדם ולהשתפר - ורק בזה אני מתמקד".
4 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
"אי-אפשר לזלזל בריינה". מימר
(צילום: עוז מועלם)

"באים צנועים"

יש שחקן בריינה שמגיע לו מקום בנבחרת? "קודם כל יש לנו את גד עמוס, הוא אחד מארבעת השוערים הטובים בארץ. זה לא פייר שאדבר על הנבחרת, יש להם מאמן וצוות מקצועי שאמורים לענות על זה".
בשבת מחכה לך הפועל ת"א, הקבוצה שבה התחלת את קריירת המשחק. אתם פייבוריטים? "אין קבוצה בליגה שריינה מגיעה מולה כפייבוריטית – לא בתקציבים ולא בעומק הסגל. אנחנו באים צנועים ורק ככה נמשיך בהצלחות שלנו. להפועל ת"א יש סגל מצוין, מי אני שאזלזל בהם?"
איך זה לאמן בקבוצה מהמגזר בזמן מלחמה כשהכל כל כך רגיש? "אין שום הבדל בזמן המלחמה, הפוליטיקה לא נכנסת לחדר ההלבשה. אין הבדל בין יהודי, מוסלמי ונוצרי".
אין מתיחות בין ערבים ליהודים בקבוצה? "אין אפילו לשנייה, יש כבוד גדול בין כולם. מהבעלים סעיד בסול ועד אחרון השחקנים. אני מאמין שהמצב כואב לכולם, ריינה גינתה את הטבח הקשה וגם ביקרנו מפונים. כולם הוכיחו שהם נאמנים למדינה ושאין שום הבדלים בינינו".
איך המלחמה השפיעה עליך באופן אישי? "אני גר בראשל"צ, אחת הערים הכי מטווחות. זה לא נעים, אבל זה כלום לעומת מה שעוברים בדרום ובצפון. אני מצדיע להם, בזכותם אנחנו חיים בשקט במרכז. אני מקווה שכל החטופים והחיילים יחזרו הביתה בשלום".
פורסם לראשונה: 10:00, 12.12.23