"עמדנו בכבוד, אך כשלנו בדברים הקטנים". גם במכבי חיפה לא לקחו יותר מדי ללב את ההפסד אתמול (שלישי) 2:0 בליסבון לבנפיקה בפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות. מה שכן, דווקא הפציעות של סוף פודגוראנו ועלי מוחמד היו נושא השיחה העיקרי של הירוקים אחרי הבכורה המחודשת בצ'מפיונס.
פודגוראנו, שחתם במועדון לפני פחות משבוע ונכנס כמחליף במחצית השנייה, נפצע אחרי 8 דקות בלבד והחשש הוא לקרע מלא באכילס והיעדרות ממושכת מהמגרשים. פודגוראנו נראה שבור בסיום והשחקנים ניסו לנחם אותו. "זה חוסר מזל, כואב הלב על הילד", אמרו בחיפה. גם עלי מוחמד לא סיים את המשחק על כר הדשא והוחלף עוד במחצית הראשונה. הקשר ייבדק ובחיפה מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה.
4 צפייה בגלריה
שחקני חיפה
שחקני חיפה
היה טוב וטוב שהיה. שחקני חיפה מודים לאוהדים בסיום
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
בכר וארד
בכר וארד
בכר וארד מבינים שהיו יכולים להוציא אולי יותר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
פודגוראנו
פודגוראנו
פציעה שוברת לב. פודגוראנו
(צילום: AP)
"היציאה של עלי הייתה משמעותית מבחינה טקטית", אמר גורם בקבוצה. "מגיעות הרבה מחמאות לשחקנים על ההופעה, אבל אין ספק שאם לא היינו נותנים להם יותר מדי כבוד - היינו יכולים להוציא יותר", הוסיף אותו גורם. חיפה תנחת היום בארץ ולקראת קרב הקצוות בשבת מול נס ציונה בליגת העל, המאמן ברק יבצע מהפכה בהרכב וישלב מחליפים רבים. ברביעי כבר מחכה לירוקים המשחק הנוצץ של שלב הבתים, כשפ.ס.ז' תגיע לסמי עופר עם לאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבאפה.

"אם נשיג נקודה ושער חוץ בבית הזה - זה יהיה נס"

גם אוהדי מכבי חיפה יצאו בתחושת חמיצות מסוימת. מצד אחד, יכולת טובה של הירוקים על כר הדשא והופעה אדירה ביציעים. מצד שני, הפסד 2:0 על הספתח. שמוליק וילברגרג ונכדו גל, שעשו את כל הדרך מישראל לליסבון, אמרו: "מרבית השחקנים היו מתחת לרמתם. נלחמו, אבל לא היו אפקטיביים. הייתה אכזבה בסופו של דבר שלא השגנו תוצאה טובה יותר. הגענו לאצטדיון מדהים מול קבוצה מצוינת. אנחנו הקטנים מישראל שאף אחד לא מכיר ואף אחד לא שמע ופתאום 2,000 אוהדים מתוך 60 אלף באצטדיון עשו רעש והרבה כבוד".
לעוז לידבק מפרדסיה זה לא משחק חוץ ראשון באירופה עם מכבי חיפה. הוא ליווה את הקבוצה בעונה שעברה בפראג ובברלין בקונפרנס ליג. "באנו בלי ציפיות וזה שלא קיבלנו 4:0 זאת התחלה. אם נשיג נקודה ושער חוץ בבית הזה - זה יהיה נס". מורן דהן מרמת גן, לעומת זאת, יצא מעודד: "אנחנו גאים בקבוצה שלא נתנה שיראו את פערי הרמות במשך 45 דקות. הפסדנו בגלל חמש דקות של חוסר ריכוז ועמדנו מול בנפיקה כמו גברים. יוצאים עם ראש מורם, גאים בקבוצה ומחכים לאתגר הבא".
רז אבידן מת"א טען שהיה אפשר להוציא תוצאה טובה יותר: "זאת חוויה של פעם בחיים. אנחנו נהנים מכל רגע ורגע וגם היום, אפילו שהפסדנו, היו הרבה דברים טובים שאפשר היה לקחת. המסע הזה רק התחיל. אני מאמין וגם הרבה אוהדים אחרים כמוני, שאפשר להוציא הרבה נקודות במפעל הזה. אנחנו אופטימיים".
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
"אפשר להוציא נקודות במפעל הזה". אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון
(צילום: גלעד ילון)
לצד המחמאות על המארחים, עלו גם קולות נוספים מצד אוהדים ירוקים על בידוק ביטחוני פולשני ומשפיל בכניסה לאצטדיון. האוהדים מספרים שהיו מופתעים מאוד מחומרת הבדיקות שגם גרמו לעיכובים רבים בכניסה לאצטדיון ופגעו במידה מסוימת בחוויה, כשחלק מהם נאלץ להשאיר דגלים ואביזרי עידוד מחוץ לאצטדיון. האוהדים הירוקים הופרדו באופן סטרילי והרמטי מאוהדי בנפיקה בצורה שלא תבייש את משחקי הדרבי החמים ביותר באירופה ולצד המחמאות על האבטחה - אוהדים רבים תהו האם באמת נדרשה הפרדה כה קיצונית.