בעקבות מתקפת הטילים וחדירת המחבלים מעזה, במינהלת הליגה קיימו שיחות והערכת מצב עם אנשי פיקוד העורף והחליטו לדחות את משחקי המחזור השישי בליגת העל בכדורגל שהיו אמורים להתקיים היום (שבת) ומחר. גם המשך משחקי מחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל נדחה עקב המצב הבטחוני והאירועים האחרונים.
במשרד התרבות והספורט הנחו לא לקיים אירועים. בהודעה רשמית נכתב: "עקב המצב, המשרד מודיע כי כל גופי ומוסדות התרבות והספורט מנועים מלקיים כל פעילות בשעה זו ולבטל את כלל האירועים הצפויים ברחבי הארץ. אנא הישמעו להוראות פיקוד העורף".
1 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
בתוך כך, לאור המצב, גם קיום משחקה של נבחרת ישראל נגד שווייץ במסגרת מוקדמות יורו 2024 מוטל בספק. באופ"א בוחנים את האירועים וצפויים לקבל החלטה בקרוב בנוגע להתמודדות שאמורה להיערך ביום חמישי הקרוב בבלומפילד.
כל קבוצות ליגת העל בכדורגל הודיעו כי הן יאפשרו לשחקנים הזרים לעזוב מיידית ולשוב למולדתם. כמו כן, מספר מצומצם של משחקים שהיו אמורים להיערך היום בליגה ג׳, נוער ונערים בוטלו בשל המצב הבטחוני.
החל מהשעה 6:30 נשמעו אזעקות במרכז ובדרום, בעקבות ירי רקטות מעזה. גם לעוטף שוגרו מטחים ושם גם נשמעו צרורות ירי חזקים. כשעה לאחר פתיחת מתקפת הפתע, הודיעו בצה"ל כי כמה מחבלים חדרו לישראל משטח הרצועה, ואמרו כי על תושבי העוטף להסתגר בבתים.
החדירה התבצעה באמצעות גלשני רוח במקביל למכת הפתיחה של ירי הרקטות, וכנראה באמצעות מנהרות ישנות. בתיעוד משדרות נראו מחבלים חמושים פותחים באש, כשהם על טנדר. תוך פחות מרבע שעה מתחילת המתקפה שוגרו עשרות רקטות במטחים בלתי פוסקים לעבר גוש דן והשרון - והירי הכבד נמשך גם בשעה שלאחר מכן, וכלל אזעקות גם בשרון ובגוש דן.