"אם היינו מרימים קצת קצב ומדייקים יותר, זאת הייתה השפלה גדולה יותר, הכתם הגדול ביותר בהיסטוריה של הפועל ת"א, חבל", אמר גורם במכבי ת"א, שחגגה אתמול (שלישי) עוד 0:5 בדרבי, בפעם הרביעית בהיסטוריה והשלישית בשבע השנים האחרונות, יחד עם 2,400 האוהדים שלה שהגיעו לבלומפילד. מכבי ת"א האריכה את הרצף שלה בדרבי ל-26 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות - 19 ניצחונות ושבע תוצאות תיקו - מאז ההפסד 3:1 בליגה ב-26 באפריל 2014.
למרות שבן מנספורד ירד לחגוג עם השחקנים על הדשא, במועדון דיברו על כפיות טובה מצד האוהדים כלפיו. "הוא ישב עם האוהדים והם אמרו לו שלא יהיו אבוקות, אבל אז הם לא ספרו אותו והדליקו אבוקות רבות שבעקבותיהן נעמוד לדין משמעתי", אמרו גורמים במועדון על האירוע.
4 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א. "לא ספרו את מנספורד"
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מילסון חוגג
מילסון חוגג
"נהניתי מכך ששיחקנו מהר". קין החמיא לשחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
המאמן רובי קין היה מאושר בסיום: "הרגשתי מאוד רגוע, שיחקתי כבר במשחקי דרבי גדולים, אמרתי לשחקנים לשחק את המשחק שלהם, לא משנה מי היריבה, ואני חושב שעשינו את זה טוב. האווירה במשחקים כאלה יכולה להתלהט, אבל כולם התנהגו היטב, השחקנים וגם האוהדים"
"לא חשבתי שיהיה קל ולא באתי למשחק במחשבה שיהיה קל", המשיך האירי. "הפכנו את זה בעצמנו לקל, זו הדרך שבה אנחנו משחקים. הרבה קבוצות פותחות נגדנו בטירוף, אבל אני לא מודאג מזה כי יש 90 דקות. נהניתי ששיחקנו כדורגל פשוט, השחקנים הניעו כדור מהר, 2-3 נגיעות, הכדור צריך להיות יותר מהיר מכולם, אפילו מאוסיין בולט".
קין לא היה מוטרד מהביקורות של אוהדי הקבוצה אחרי התיקו נגד ריינה או הנצחון הדחוק מול בריידבליק מאיסלנד: "אני לא קורא מה כותבים עליי או על השחקנים, זה לא מעניין אותי, זה לא משפיע עליי ולדעתי זו התכונה הכי טובה שלי. אני דואג לתהליך שלי ולשחקנים שלי, אני לא יכול לשלוט על מה שאנשים אומרים, זכותם להגיד מה שהם רוצים. כשחקן אתה צריך להיות חזק מנטלית. לא ראיתי שחקנים עם הראש למטה השבוע".
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
"מילסון מזכיר את ארון לנון". קין
(צילום: עוז מועלם)
קין החמיא למילסון שכרגע נראה כמו בינגו ענק של מכבי ת"א: "אני רוצה שיהיו לי שחקנים שאני אוהב לראות, שיקימו אותי מהכיסא, ומילסון עושה את זה. הוא מזכיר את ארון לנון מטוטנהאם, אבל הוא עדיין לא ברמה שלו, בבקשה אל תשוו".
בדקה ה-70 החליף קין את זהבי, שבדקה ה-48 השתווה לשייע גלזר כמלך שערי הליגה בדרבי עם 11 כיבושים. "תמיד צריך לחשוב קדימה, חשוב שכולם יקבלו דקות", הסביר קין את החילוף. "ערן חשב שהוא כבש שניים ורצה שלושער, היה לו בסוף רק אחד, אבל הייתי חייב לחשוב קדימה, כדורגל זה משחק קבוצתי. אני מנסה לתת לו כמה שיותר דקות בכל משחק, אני מרוצה מהשערים שלו".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי ורובי קין
ערן זהבי ורובי קין
ערן זהבי ורובי קין. "צריך לחשוב קדימה"
(צילום: עוז מועלם)

דור פרץ: "זה לא מובן מאליו"

דור פרץ היה אולי השחקן המצטיין אמש, וכבש צמד ראשון בקריירה. "זאת הרגשה נהדרת להועיל ככה לקבוצה ולתרום את חלקי", אמר. "זה מבטא את הדרך שבה אנחנו משחקים כקבוצה. רואים פה דרך ואני מקווה שנמשיך לעשות את המיטב שלנו ממשחק למשחק, מקווה שנמשיך ביכולת הזאת כי זה מה שחשוב לנו. זה נהדר לנצח בדרבי, זה משמח מאוד כשחקנים, הקהל יצא מגדרו, אבל בסוף הניקוד שמקבלים על המשחק הזה זהה לאחרים. צריכים להמשיך לעשות את העבודה שלנו ולצבור נקודות, כל עוד נמשיך לעשות את זה אנחנו בדרך הנכונה”.
על הטירוף של מכבי בכל דרבי: "אנחנו מביאים רעב, אנחנו תמיד רוצים לנצח ולעשות את זה הכי חזק והכי גדול שאפשר, כמו בכל משחק מבחינתנו. לדרבי יש אנרגיות ואמוציות שונות, אבל זה משחק זהה לכל האחרים. אנחנו צריכים להעריך את המשחק שהיה היום, לנצח 0:5 בדרבי זה לא מובן מאליו, אבל נקום מחר בבוקר ושלוש הנקודות במשחק הבא יותר חשובות ממה שהיה היום, זה מה שאנחנו צריכים לעשות”.