גאווה גדולה, מהולה בטעם של החמצה. זו ההרגשה איתה ירדו אתמול (חמישי) מכר הדשא שחקני מכבי חיפה בסיום ה-4:3 הדרמטי בבודפשט מול פיורנטינה, במשחק הראשון בשמינית גמר הקונפרנס-ליג.
הירוקים אמנם פיגרו בפתיחה משער מהיר של האיטלקים, אך חזרו ל-1:2 ו-2:3 לפני שספגו פעמיים, זה האחרון בדקה ה-95, רגע לפני שריקת הסיום. אגב, הגול השלישי של הירוקים - של ענאן חלאילי - נבחר היום לשער המחזור בקונפרנס-ליג.
3 צפייה בגלריה
סק
סק
רק כמעט. שחקני מכבי חיפה בסיום המשחק
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים אחרי הפסיגה בדקה ה-95
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים אחרי הפסיגה בדקה ה-95
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים אחרי השער שספגו בדקה ה-95
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
חלאילי היה אחד מארבעה מועמדים סופיים והוא גבר על השערים של איוב אל קעבי מאולימפיאקוס, ג'יידן אוסטוולדה מפנרבחצ'ה וג'ונתן דייויד מליל.
"ההפסד מאוד מאכזב כי היינו שווים לפחות תיקו", אמרו בחיפה. "בחלקים גדולים של המשחק היינו עדיפים, אך חוסר ריכוז הובילו להפסד". מאמן הירוקים, מסאי דגו, הוסיף: "השער האחרון - כמו סכין בלב. אתה עושה כזה מאמץ, וקשה מאוד להפסיד ככה".
האלופה הישראלית יצאה למשחק "הבית" בבודפשט עם סגל חסר מאוד וללא הרבה שחקנים בכירים כמו שון גולדברג, דניאל סונדגרן, דין דוד, מוחמד ג'אבר ודולב חזיזה. למרות כל החיסורים המשמעותיים, חיפה הציגה משחק נהדר, בייחוד בחלק ההתקפי.
3 צפייה בגלריה
חלאילי
חלאילי
זכה למחמאות. חלאילי
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
בעוד חוליית ההגנה אכזבה, גדי קינדה (שכבש את השער השני) וחלאילי זכו למחמאות גדולות. שואו, שהורחק בדקה ה-80, לא יוכל לשחק בגומלין בפירנצה, אך בחיפה ייצאו אליו עם הרבה אמונה בלב. "אפשר לעשות את זה", אמרו במועדון.
"מאכזב מאוד. להוביל פעמיים נגד קבוצה כזאת ולהפסיד, זו תחושת פספוס", הסביר מאור קנדיל. "נבוא לגומלין כדי לתת הכל. מתחילת העונה אנחנו משחקים נגד קבוצות חזקות באירופה ומראים שאנחנו ברמה הזאת. נגד כל קבוצה אנחנו משחקים את המשחק שלנו ב-100 אחוז, לוחצים, מאמינים. היום זה קצת פחות הלך, בעיקר בדקות האחרונות, אבל ממשיכים קדימה. אנחנו לא מרימים ידיים, עדיין יש סיכוי".
עילי פיינגולד: "משחק מאוד מאכזב. היינו צמודים אליהם בכל ה-90 דקות, אבל נלמד מהטעויות ונתחיל להתכונן למשחק נגד ריינה שהוא לא פחות קשה ולא פחות חשוב. נלמד מהטעויות ונבוא הרבה יותר מוכנים. אנחנו נכבד את ריינה כמו שכיבדנו את פיורנטינה".
"ידענו שהיריבה מאוד איכותית, אבל רצינו להיות אמיצים ולכבוש", סיכם דגו. "האדום קצת פגע בנו, כי זה גרם לנו ללכת עוד יותר אחורה. אני מאמין שאפשר לעשות את זה במשחק הבא. ברור שזה ייראה אחרת בבית שלהם, מאמין שיהיה טוב".
פורסם לראשונה: 06:24, 08.03.24