רק לפני ארבעה ימים שיחקה מכבי חיפה מול פריז סן ז'רמן בליגת האלופות. אמנם זה נגמר בהפסד 3:1, אבל הירוקים הרשימו ואפילו הובילו מול האלופה הצרפתית. הערב (ראשון) זה כבר נראה שונה ב-180 מעלות. מכבי חיפה קרסה, התרסקה וכל מילה אחרת שתבחרו והובסה 3:0 על ידי הפועל ירושלים, במחזור החמישי של ליגת העל. זה ההפסד הראשון של מכבי חיפה להפועל ירושלים מאז 1999/2000.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
הקבוצה שלו לא הופיעה אל המשחק. בכר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אופק ביטון כבש פעמיים (22 ו-34), וויליאם טוגי הוסיף (53) והקבוצה של זיו אריה חגגה על קבוצה עייפה וחסרת אנרגיות של ברק בכר, שאיבדה נקודות לראשונה העונה וגם את המקום הראשון למכבי ת"א. במחזור הבא מכבי ת"א מגיעה לחיפה. דין דוד כבש סוף סוף שער עמוק בתוספת הזמן, אבל הוא נפסל בגלל נבדל לרוע מזלו.
מנגד, הפועל ירושלים עם ניצחון שלישי ברציפות והיא כבר עם 11 נקודות, רק אחת פחות ממכבי חיפה ושתיים מתחת למכבי ת"א.
מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר אחרי המשחק: "לא נחתנו מהפסגה שהיינו בה ביום רביעי. שיחקנו נגד קבוצה טובה שהענישה אותנו על כל טעות שעשינו. בדקות הראשונות ראינו שזה לא זה, קיוויתי שתוך כדי המשחק נרים את עצמנו. עלינו למחצית השנייה יותר טוב, אבל ספגנו את השער השלישי שדי גמר את המשחק. יכול להיות שטעינו בהרכב שפתחנו איתו. הפועל ירושלים ניצחה בצדק. ננוח כמו שצריך ונתכונן למשחק הבא".
בכר נשאל מה הוא לומד מהמשחק ואמר: "שכנראה לא הכנתי את הקבוצה בצורה טובה. רצינו את הניצחון כדי לצאת לפגרה בצורה טובה. זה הכדורגל, כשאתה נוחת מפסגה כזו גבוהה, קשה לעשות את ההפרדה ולא הצלחנו לעשות אותה. לפי התוצאה והיכולת לא הצלחנו לעשות את המעבר מאירופה לארץ ונענשנו על ידי קבוצה שבאה ועשתה את הדברים נכון. צריך לפרגן לשחקנים שלנו על מה שעשינו עד עכשיו. הפסדנו וזה כואב, אבל ננוח ונתאושש".
3 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
עכשיו יוצאים לפגרה. סונדגרן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על השאלה האם הקבוצה שלו תתחזק בשחקנים ישראלים נוספים עד סגירת החלון, ענה בכר: "אם יהיה שחקן ישראלי שיכול לחזק אותנו כמובן שנעשה את זה. אם לא, נישאר עם הסגל שלנו, הוא מספיק טוב".
דולב חזיזה הודה: "משחק לא טוב שלנו, חסרנו אנרגיה, חסרנו יכולת, איחרנו לכל כדור ראשון. לפעמים צריך לקבל את המכה בשביל להתאושש. אני בטוח שברק ייתן לנו בראש כמו שמגיע לנו. אני לוקח את האחריות, הגיע לנו להפסיד ויש לנו אחרי הפגרה את מכבי ת"א ואני בטוח ששם נראה אחרת.
"אני בטוח שכולנו רצינו להיות הכי טובים שיש, דיברנו על לעלות חזק, אבל לפעמים אתה חסר שליטה, לא נלחמנו אחד בשביל השני. זו לא נפילת מתח, אני לא אוהב להשתמש במושגים האלה. אני אישית לוקח את האחריות ומצטער בפני הקהל שהגיע ורצה לראות אותנו מנצחים. נקווה לנוח כמו שצריך בפגרה, יכול להיות שהיינו צריכים את הניעור הזה. בליגת האלופות הגענו בריכוז שיא והיום היינו חסרי ריכוז והגיע לנו לקבל בראש אחרי כל המחמאות שקיבלנו".
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
חגיגה אדומה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מאמן ירושלים זיו אריה אמר: "מתחילת העונה אנחנו משחקים טוב וגם בשתי תוצאות התיקו שלנו יכולנו לנצח. רצינו להיות אמיצים ולא להסתפק במחמאות. הגישה הייתה טובה וכמו בדרבי היו דקות שיכולנו לעשות דברים יותר טוב.
"יש לנו דרבי בגביע הטוטו ביום חמישי, הרווחנו להיות שמחים בראש השנה. הטבלה לא רלוונטית בשלב הזה. אנחנו עדיין רוצים להביא עוד שחקן או שניים על מנת להיות יותר עמוקים. המטרות שלנו לא השתנו, לשחק חיובי, לא להתקרב למאבקי הירידה ולקדם שחקנים. זה מוקדם מאוד והמומנטום יכול להשתנות. אני אותו זיו אריה היום, אתמול ומחר.
"אנחנו צריכים לאושש שחקנים ואחרי זה להתכונן להפועל ת"א, ברוך הבא סלובו. אם גיא בדש היה אוהב את החילוף, הייתי מתפלא. הוא לא התאמן כל השבוע ורציתי לשמור על התוצאה".
אופק ביטון, שכבש צמד, אמר: "וואו, אין מרגש כזה. הניצחון היה חשוב מאוד והשערים שלי הם בונוס, כיף גדול. לפני המשחק עשיתי דמיון מודרך ואחד מאנשי הצוות ראה את זה, הבטחתי לליאור זדה (עוזר המאמן) להחזיר על הבעיטה המרושלת שהייתה לי בדרבי. לא חושב שהיה לנו מה לפחד, באנו לשחק את המשחק שלנו ופשוט לנצח. זיו הכין אותנו בצורה מצוינת".
שופט המשחק אביעד שילוח באשר לשער שנפסל: "ברגע ששחקן ההגנה נוגע בכדור ללא שליטה צריכה להישרק עמדת נבדל".