48 שעות לאחר הדיווח ב"סקיי" הבריטי, לפיו 12 התאחדויות כדורגל מהמזרח התיכון - בהובלת ירדן - ביקשו מפיפ"א להרחיק את ישראל מכל תחרות בינ"ל - איראן הודיעה היום (שבת) כי גם היא שלחה מכתב רשמי להתאחדות הכדורגל העולמית ובה דרישה להשעותנו.
בהודעה שפורסמה באתר התאחדות הכדורגל האיראנית, ביקשה המדינה האיסלאמית מפיפ"א "להשעות לחלוטין את ההתאחדות הציונית מכל פעילות הקשורה לכדורגל". על-פי ההודעה, איראן מצפה ל"צעדים מיידיים וחמורים" מצד פיפ"א והמדינות החברות בה כדי למנוע, לדבריה, את המשך "הפשעים של הציונים בעזה".
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת עושים חצי לב
שחקני הנבחרת עושים חצי לב
שחקני נבחרת ישראל במחווה למען החטופים בעזה
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)
3 צפייה בגלריה
ההודעה באתר ההתאחדות הכדורגל האיראנית
ההודעה באתר ההתאחדות הכדורגל האיראנית
ההודעה באתר התאחדות הכדורגל האיראנית
שלשום, במהלך מסיבת עיתונאים בקונגרס אופ"א, מזכ"ל הארגון תאודור תאורידיס הבהיר כי הניסיון להביא להשעיית ישראל ונבחרותיה ממפעלי הכדורגל האירופיים - לא יישא פרי. "אין כל כוונה להשעות את ישראל, הסיטואציה שלה ושל רוסיה שונות בתכלית", אמר תאודורידיס.
כאמור, ב"סקיי" הבריטי פורסם כבר על היוזמה של ההתאחדויות הערביות. זאת בעקבות אירועי מלחמת "חרבות ברזל", ובשל מה שהן מכנות, "העוולות שמתרחשות בפלסטין ופשעי המלחמה המתרחשים בעזה".
3 צפייה בגלריה
אינפנטינו
אינפנטינו
נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו
(צילום: AP Photo/Luis M. Alvarez)
מאחורי היוזמה עומדת ההתאחדות לכדורגל הירדנית, ואליה הצטרפו בין היתר ההתאחדויות הסעודית, הקטארית והפלסטינית - וכעת גם האיראנית. "אנחנו, שמייצגים את התאחדויות הכדורגל ממערב אסיה", נכתב בפנייה. "מבקשים מכם להצטרף אלינו בעמדתנו התקיפה נגד הרג של אזרחים חפים מפשע וביניהם שחקני כדורגל, מאמנים, שופטים, פעילים נוספים והרס של תשתיות הכדורגל. הצטרפו אלינו ביצירת חזית אחידה כנגד ההתאחדות לכדורגל בישראל כדי לבודד אותה ולהשעות אותה מכל פעילויות הכדורגל - עד שהפעולות התוקפניות הללו יסתיימו".
יו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ הגיב בחמישי האחרון לאותו פרסום: "לא הופתענו מהמהלך הציני וחסר הבושה מצד מספר בודד של התאחדויות. אנחנו לא מקלים ראש ולמודי קרבות בנושא, שכולם הסתיימו בניצחון מוסרי ומעשי אל מול צביעות ועוינות ששום כסות או תירוץ לא יסתירו את מניעיה האמיתיים".