מכבי חיפה שוב נמצאת בסכנת הפחתת נקודה. האלופה ומוליכת ליגת העל התייצבה היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בגין התפרעות אוהדיה, שעלולה להסתיים בהורדת נקודה ממאזנה.
תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גלעד ברגמן, העמיד את הקבוצה לדין בגין "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות". נגד הירוקים עומד עונש של הפחתת נקודה על תנאי, שעלול להיות מופעל במקרה של הרשעה בבית הדין המשמעתי ועו"ד ברגמן ביקש בדיון להפעיל את העונש.
2 צפייה בגלריה
לירן סרדל ותומר יוספי
לירן סרדל ותומר יוספי
השלכת חפצים על סרדל ויוספי בדרבי
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע מכבי חיפה
אבוקות ביציע מכבי חיפה
אבוקות ביציע מכבי חיפה במהלך הדרבי
(צילום: גיל נחושתן)
הבקשה של ברגמן התקבלה בעקבות האירועים בדרבי נגד הפועל חיפה ובמשחק העונה נגד מכבי ת"א. במשחק נגד היריבה העירונית צוין בדוח השיפוט כי המשחק נעצר במשך כשלוש דקות, ובנוסף קיימת התייחסות לחפצים שהושלכו אל עבר שחקני הפועל חיפה תומר יוספי ולירן סרדל. בדוח השיפוט במשחק נגד הצהובים נכתב: "האוהדים הדליקו עשרות אבוקות, ואחת מהן הושלכה אל כר הדשא".
יש לציין כי מנכ"ל מכבי חיפה, איציק עובדיה, אמר במהלך הדיון, כטיעון לכך שאין צורך להעניש את הקבוצה בהורדת נקודה, כי אופ"א קנסה את הירוקים ב-60 אלף אירו בעקבות הדלקת האבוקות במשחק נגד גנט. "כדי לחשוב על הפחתת נקודה צריך שתהיה פגיעה בגוף או עשרות אבוקות לדשא", הוסיף עובדיה.