כששון גולדברג עבר בקיץ 2021 מהפועל באר־שבע למכבי חיפה כדי לשמש גיבוי למגן השמאלי סאן מנחם, לא רבים לא הבינו את המהלך, אבל ברק בכר עשה לו את ההסבה לבלם שהקפיצה לו את הקריירה, מהלך שהפך אותו בהמשך לאחד משחקני ההרכב החשובים של אלון חזן לקראת המשחק מחרתיים מול איסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו.
גולדברג בן ה־28 גדל במכבי ת"א, אבל הספיק לרשום בשורותיה משחק ליגה אחד בלבד לפני שיצא למסע השאלות להפועל ת"א, בני־יהודה ובית"ר ירושלים. בקיץ 2018 שוחרר ממכבי ת"א וחתם בהפועל חיפה, ממנה עבר אחרי שנה לבאר־שבע, שם פגש לראשונה את בכר, ובהמשך לקבוצה שתהפוך אותו לבלם הישראלי המוביל. גולדברג זכה עם מכבי חיפה בשתי אליפויות, גביע הטוטו ופעמיים אלוף האלופים, שמתווספים לשני גביעים עם באר־שבע ובני־יהודה ועוד שישה תארים כשחקן סגל במכבי ת"א שהוא בעצמו לא מחשיב. בין לבין הוא הוציא תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג מול שחקן נבחרת קפריסין חמפאלי חרלמבוס
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג מול שחקן נבחרת קפריסין חמפאלי חרלמבוס
הסבה מוצלחת לעמדת הבלם. שון גולדברג מול שחקן נבחרת קפריסין חמפאלי חרלמבוס
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי חוגג עם שון גולדברג
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי חוגג עם שון גולדברג
כשמכבי חיפה החתימה אותו, רבים לא הבינו את המהלך
(צילום: עוז מועלם)
ההסבה המוצלחת שלו לעמדת הבלם פתרה את הבעיה במרכז ההגנה גם למכבי חיפה וגם לנבחרת. מעבר לצד המקצועי, בזמן שחדר ההלבשה הירוק געש בימים האחרונים עם עימות פיזי בין עבדולאי סק ללורנצו שימיץ' אחרי ההדחה מאירופה, גולדברג נותר העוגן הבטוח בחלק האחורי ואפילו בישל את שער השוויון לענאן חלאילי ביום חמישי בפירנצה. מבחינת חזן, גולדברג הוא הבלם הישראלי הטוב ביותר בלי תחרות, ולכן היה חשש שלא יצליח להחלים מהפציעה שגרמה לו להיעדר ממספר משחקים בחיפה, אבל היכולת הגבוהה שלו מול פיורנטינה הרגיעה את המאמן הלאומי.
המנהל המקצועי של מכבי חיפה, גל אלברמן, אמר עליו: "היכולות ובעיקר האישיות שלו הפכו את שון לאחד השחקנים הכי חשובים בתקופה שהוא איתנו, לא סתם הוא אחד משחקני המפתח בהצלחה שלנו". גולדברג עצמו יצטרך לנתק את עצמו מהתקופה הפחות טובה שעוברת הקבוצה לאחרונה. "היה עלינו עומס מטורף", הוא אמר אתמול, "כמות משחקים שלא התרגלנו אליה. הכל תלוי בנו לגבי האליפות. הראש עכשיו בנבחרת".

השילוב עם ויטור

הוא בסך הכל 1.79 מטר, לא גובה אידיאלי לבלם, ומחרתיים יהיה לו אתגר פיזי לא פשוט בדמות החלוץ אלברט גודמונדסון שכבש העונה עשרה שערים בגנואה האיטלקית, אבל הוא כבר הוכיח שאין לו בעיה להתמודד ברמות האלו גם מול פיורנטינה ביום חמישי וגם בעונה שעברה בליגת האלופות. היתרון שלו כבלם הוא דווקא הרקע שלו כמגן עם הבנת המשחק, היציאה קדימה, מהירות התגובה ולמרות הנתונים הפיזיים יש לו גם משחק גובה טוב.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג
שחקן נבחרת ישראל שון גולדברג
השילוב ביניהם הוא קריטי. גולדברג ומיגל ויטור
(צילום: אלעד גרשגורן)
חוליית ההגנה, אחת הבעיות הגדולות של הנבחרת בקמפיינים האחרונים, סגורה לקראת המשחק בבודפשט. היא מורכבת משני לגיונרים (עומרי גלזר מהכוכב האדום ואלי דסה מדינמו מוסקבה) ושלושה שחקני ליגת העל: רוי רביבו חסר הניסיון, מיגל ויטור שחזר מפציעה וגולדברג, כשהשילוב בין שני האחרונים יהיה קריטי להצלחת הנבחרת לעלות לגמר פלייאוף היורו. "גולדברג הוא אחד הנכסים החשובים שלנו", אומר חזן. "אני מאוד מאמין בשחקן שעשה שדרוג משמעותי לקריירה שלו והוכיח את עצמו ברמות הגבוהות ביותר בכדורגל האירופי".
פורסם לראשונה: 00:00, 19.03.24