נובאק ג'וקוביץ' מגיע לקרבות על תארי הגראנד סלאם בעונה הזו עם תוכנית סדורה, ובלי הנפילה המנטלית שלו באליפות ארצות הברית הוא היה עד היום בלתי מנוצח. העובדה שרולאן גארוס נדחה לאוקטובר שיחקה לידיו. האוויר יותר קריר והכדורים קופצים פחות גבוה, וגם הסרב של רפאל נדאל הואט בשבעה קמ"ש בהשוואה לעונה שעברה. נתונים שמשחקים בדיוק לנקודות החזקות במשחק של נולה. ג'וקוביץ' בא עם תוכנית משחק מוכנה: כמו כל הטורניר הוא ידחוף עוד דרופ-שוט ועוד אחת ועוד ליד הרשת ויתיש את השור הספרדי. ככה הוא ניצח את רוג'ר פדרר בווימבלדון.
"לכל אחד יש תוכנית, עד שהוא חוטף סנוקרת", אמר פעם פילוסוף האיגרוף הנודע מייק טייסון. לנדאל היו תוכניות משלו. בניגוד לג'וקוביץ' שחולם להיות השחקן עם מספר הגראנד סלאמים הכי גדול כי הוא רוצה להוכיח לכולם, רפא חי מטורניר לטורניר, ממשחקון למשחקון. הוא רדף אחרי כל כדור כאילו שהוא משחק על חייו. ג'וקוביץ' שיחק טניס טוב בשתי המערכות הראשונות, הספרדי שיחק טניס מושלם עם ארבע טעויות לא מחויבות בלבד וניצחון של 100 נקודות מתוך 169. זה היה ברור שנדאל מהמר על חייו. אם המשחק הזה היה גולש מעבר למערכה השלישית, הוא לא היה עומד על רגליו.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל. לא בא לשחק טניס, אלא לשמור על הבית
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
100 ניצחונות בפריז לעומת שני הפסדים. נדאל
(צילום: gettyimages)
הוא לא בא היום לשחק טניס. הוא בא לשמור על הבית שלו. זאת הזכייה ה-13 שלו בטורניר, עם מאזן של 100 ניצחונות ורק שני הפסדים, אחד מהם לג'וקוביץ'. "אין אתגר גדול יותר בטניס מאשר לנצח את נדאל ברולאן גארוס", אמר הסרבי לפני הגמר. אליפות ארצות הברית האחרונה גרמה לנו לחשוב שהתחיל פרק חדש בהיסטוריה של הטניס. זכה שם שחקן בשנות העשרים לחייו. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל לא הגיעו ונובאק ג'וקוביץ' איבד את זה. רולאן גארוס החזיר את הסדר על כנו. נדמה בפרק הזה שאנחנו נפרדים לאט לאט מהגיבור הראשי של הספר, רוג'ר פדרר, ועכשיו נדאל מכתיב את הקצב.
ג'וקוביץ' לא יכול ללכת הביתה מאוכזב. הוא השיג את מקומו כשחקן החימר השני בטיבו בעולם. מתישהו הוא יזכה כאן שוב ויהפוך לשחקן הראשון מבין שלושתם שזוכה בכל תארי הגראנד סלאם יותר מפעם אחת, ומתישהו הוא יעבור את שניהם. אין הרבה טניסאים שיכולים לשרוד את מלחמת ההתשה הגופנית והנפשית ולנצח את נולה. רפאל נדאל לקח היום הימור גדול והצליח לנצח בשלוש מערכות.
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' משחרר צעקה
נובאק ג'וקוביץ' משחרר צעקה
צריך להיות מושלמים כדי לנצח אותו
(צילום: רויטרס)
במשך שנים השלישייה הזאת התחרתה נגד עצמה, התחרותיות, והם דחפו אחד את השני לגבהים שהטניס לא הכיר. הנחצחון הסוחף היום הדגיש עד כמה נדאל שולט בחימר. זה לא היה עובד על שום משטח אחר. ג'וקוביץ' הבין מול מה הוא עומד. הוא שיחק טניס מעולה במערכה הראשונה, והפסיד על האפס. במגרש אחר נדאל כנראה היה קורס, הוא יודע שמול נולה היה צריך לגמור את זה כמה שיותר מהר, לפני שהוא מתיש אותך במלחמה.
הניצחון של נדאל היה נקמה מתוקה להפסד שלו נגד הסרבי בשלוש מערכות בגמר באוסטרליה לפני שנה. "מצטער על מה שקרה היום", הוא אמר לו אחרי ניצחון. "באוסטרליה אתה הרגת אותי".
5 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר. האם הוא יצליח להמשיך להתחרות בנדאל וג'וקוביץ'?
(צילום: gettyimages)
השור הספרדי שיחק היום אולי את הטניס הכי טוב שלו אי פעם בצרפת, תחת תנאים אחרים מאשר ב-12 הזכיות האחרות. הוא לא הפסיד מערכה אחת. "הפסדתי היום למלך החימר", אמר ג'וקוביץ'. נדאל שם היום את ג'וקוביץ' בקליניקה של טניס. אילולא הנפילה המנטלית של הסרבי בארצות הברית, יכול להיות ששלושת הגדולים היו מחלקים ביניהם את כל תארי הגרנד סלאם בארבע השנים האחרונות. זה נתון מטורף. הפרק שלהם רחוק מסיומו.