נאומי אוסקה (2 בעולם) היא אחת המועמדות הרציניות לזכות השנה ברולאן גארוס. היום (ראשון) היפנית גברה ללא בעיות מיוחדות על פטריציה טיג (63) הרומנייה 4:6, 6:7 (4) והעפילה לסיבוב השני, אך מארגני הטורניר עשויים להודיע על הדחתה המיידית בשל "אי מילוי החובות שלה לתקשורת".
אוסקה החליטה להחרים את מסיבת העיתונאים שהיא מחויבת להשתתף בה לאחר משחקים, והודיעה שלא תגיע לאף אחת ממסיבות העיתונאים במהלך הטורניר. המארגנים קנסו אותה ב-15 אלף דולר ועשויים להודיע על סילוקה.
4 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
תסולק מהטורניר? נאומי אוסקה
(צילום: getty images)
עוד לפני הטורניר, בפוסט שפירסמה ברשתות החברתיות, הודיעה על כוונתה לעשות זאת: "אני לא הולכת להגיע לאף אחת ממסיבות העיתונאים במהלך רולאן גארוס. לעיתים הרגשתי בהן שאנשים לא מתחשבים בבריאות הנפשית של ספורטאים".
"אנו יושבים שם ונשאלים שאלות שנשאלנו המון פעמים לפני כן, אני לא הולכת לתת לאנשים להטיל בי ספק. צפיתי בהרבה קטעי וידאו של ספורטאים נשברים אחרי הפסד בחדר התקשורת ואני יודעת שגם אתם. אני מאמינה שכל המצב הזה הוא כמו לבעוט באנשים שהם על הרצפה ואני לא מבינה את הסיבות לכך".
4 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
(צילום: getty images)
מהמארגנים של ארבעת הגראנד סלאמים נמסרה הודעה משותפת: "אנו ביקשנו ממנה לשקול שנית את ההחלטה וניסינו ללא הצלחה לדבר איתה על כך. הבריאות הנפשית של שחקנים שמתחרים בטורנירים ובסבב נמצאת בחשיבות עליונה עבורנו. אנו מדגישים שחוקים קיימים כדי להבטיח שכל השחקנים יקבלו יחס דומה, לא משנה המעמד או ההישגים שלהם. בספורט חשוב שאף שחקן לא יקבל יתרון על שחקן אחר, שלמרבה הצער זהו המקרה כששחקן מסרב להשתתף בחובותיו לתקשורת כשכל האחרים מכבדים את הנהלים".

דומיניק תים הודח בסיבוב הראשון

הפתעה גדולה אצל הגברים כבר בסיבוב הראשון. דומיניק תים (4), מי שהגיע לשני גמרים על החימר בפריז, אורז מזוודות כבר לאחר משחקו הראשון בטורניר. האוסטרי הפסיד 4:6, 5:7, 6:3, 6:4, 6:4 לפאבלו אנדוחאר (68) בתום מרתון שארך ארבע שעות ו-28 דקות.
תים הוליך כבר בשתי מערכות והיה בדרך הבטוחה לסיבוב השני, אך אנדוחאר, שרק לפני שבוע וחצי הדיח את רוג'ר פדרר מטורניר ז'נבה, חזר בגדול. הוא שבר חמש פעמים את הסרבים של תים, זכה בשלוש מערכות רצופות והעיף את המדורג 4 בעולם מוקדם הצפוי.
4 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
דומיניק תים
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
פאבלו אנדוחאר
פאבלו אנדוחאר
פאבלו אנדוחאר
(צילום: getty images)
פורסם לראשונה: 18:47, 30.05.21