רפאל נדאל עלה לרבע גמר אליפות אוסטרליה. הספרדי המדורג 2 בעולם ניצח היום (שני) בשמינית הגמר 3:6, 4:6, 2:6 את האיטלקי פאביו פוניני, המדורג 17 בעולם.
פוניני, שבעבר הקשה על נדאל בהתמודדויות קודמות, עשה זאת גם הפעם בשתי המערכות הראשונות. השור ממאיורקה הצליח להתגבר עליו בסופו של דבר, וגם על כאבי הגב מהם סבל לאחרונה.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
כבר לא סובל מכאבי גב. רפאל נדאל
(צילום: AP)
כעת יתמודד נדאל בשלב הבא מול היווני סטפנוס ציציפאס (מדורג 5), אשר עלה לשלב הבא מבלי לשחק לאחר שהאיטלקי מתאו ברטיני (9) נפצע ולא התייצב להתמודדות. ברטיני סבל מכאבים בבטנו כבר בסיבוב הקודם, וכעת הודיע שלא ישחק אחרי שהכאבים גברו.
"אני מעדיף לשחק ביום מאשר בשעות הערב", הגיב נדאל, "אבל אהיה מוכן למשחק הבא בכל תנאי. תמיד זה מדאיג לשחק מול פאביו, הפעם לא הייתי טוב במערכה השנייה והוא הצליח לשבור לי את ההגשה. אחר כך הצלחתי לשבור לו והיה לי מזל בכמה משחקונים".
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
"היה לי מזל בכמה משחקונים". נדאל
(צילום: AP)
גם דניל מדבדב עלה לרבע הגמר. המדורג רביעי בעולם ניצח 4:6, 2:6, 3:6 את מקנזי מקדונלנד, האמריקני המדורג 192 בעולם.
הפעם מלאכתו של הרוסי הייתה קלה יותר אחרי שבסיבוב הקודם הוא נאלץ להתמודד במשך חמש מערכות מול פיליפ קראינוביץ'. הוא השיג את הניצחון בתום שעה ו-29 דקות של משחק.
5 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
"הישג גדול בשבילי". דניל מדבדב
(צילום: AP)
"זה רגע מרגש בשבילי להיות בפעם הראשונה ברבע הגמר באוסטרליה", הגיב מדבדב בסיום. "זה מדהים והישג גדול. כל הזמן אני רוצה להשיג יותר יותר".
בשלב הבא מצפה למדבדב מפגש מול בן ארצו אנדריי רובלב, המדורג שביעי שניצח את הנורבגי קספר רוד (מדורג 28), אשר פרש במצב של 2:6, 6:7 לטובת הרוסי. בתום שתי מערכות סבל הנורבגי מכאבי בטן והודיע כי הוא פורש מהמשחק. "רוד מרוסק, ברור שהוא מאוכזב מאוד", מסר יו"ר איגוד הטניס הנורבגי, אויבינד סורבלד. המאזן במשחקים עד כה בין מדבדב למקנזי עומד על 0:3 לזכותו של הרוסי.
המדורגת 1 בעולם, אשלי בארטי המקומית, טיילה לשלב הבא אחרי 3:6, 4:6 על שלבי רוג'רס האמריקאית (57). היא תפגוש ברבע הגמר את קרולינה מוחובה הצ'כית (27), שגברה על אליס מרטנס הבלגית (16) 6:7 (5), 5:7.
האוקראינית אלינה סביטולינה (5) הפסידה 6:4, 3:6, 6:3 לאמריקאית ג'סיקה פגולה (61) והודחה מהטורניר. המנצחת תתמודד בשלב הבא מול האמריקאית ג'ניפר בריידי (22), שגברה על הקרואטית דונה וקיץ' (33), 1:6, 5:7.
5 צפייה בגלריה
אשלי בארטי
אשלי בארטי
אשלי בארטי
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ג'סיקה פגולה אלינה סביטולינה
ג'סיקה פגולה אלינה סביטולינה
ג'סיקה פגולה אלינה סביטולינה
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 07:37, 15.02.21