אסלן קראצב לא עוצר. הישראלי לשעבר, שעזב בגיל 16 לרוסיה, העפיל הבוקר (שלישי) לחצי גמר אליפות אוסטרליה אחרי ניצחון על המדורג 21 בעולם גריגור דימיטרוב בארבע מערכות 6:2, 4:6, 1:6, 2:6.
למרות שהגיע עד למעמד היוקרתי של רבע הגמר, לא רבים נתנו לקראצב (114) סיכוי מול הבולגרי, אחרי שעלה לטורניר מהמוקדמות ודימיטרוב הדיח בצורה משכנעת את פיינליסט השנה שעברה דומיניק תים (3) בסיבוב הקודם.
8 צפייה בגלריה
קראצב חוגג
קראצב חוגג
אין מילים. קראצב חוגג
(צילום: רויטרס)
המערכה הראשונה הלכה על פי התוכניות לפייבוריט, ששלט בקצב וזכה בה עם 2:6. קראצב, עבורו זו הפעם הראשונה בגראנד סלאם, החזיר עם ניצחון 4:6 במערכה השנייה והשווה ל-1:1.
המפנה הגיע במהלך המערכה השלישית, כשדימיטרוב ספג פציעה בגבו, נזקק לטיפול רפואי ארוך וסבל מכאבים. הרוסי לא ריחם וניצל זאת עד תום. הוא ניצח 1:6 במערכה השלישית וסגר את הסיפור עם 2:6 בדרך לניצחון 1:3 במערכות, ולא ייאמן, עם כרטיס לחצי גמר אליפות אוסטרליה.
"זו הרגשה שאי אפשר לתאר", אמר קראצב הנרגש בסיום. "זו הפעם הראשון שלי בהגרלה הראשית והפעם הראשונה שלי בחצי הגמר. זה היה קשה מאוד בהתחלה עבורי. ניסיתי להישאר רגוע. זה לא היה פשוט, ואז במערכה השנייה ניסיתי למצוא דרך לשחק את המשחק שלי ובהמשך הרגשתי טוב יותר. עומס החום היה כבד, אני מנסה לתת הכל בכל משחק".
8 צפייה בגלריה
קראצב מנחם את דימיטרוב
קראצב מנחם את דימיטרוב
קראצב מנחם את דימיטרוב
(צילום: AP)
הישראלי לשעבר הוא המדורג הנמוך ביותר שמגיע לפיינל-פור במלבורן מאז פטריק מקנרו ב-1991, והוא בסך הכל החמישי בהיסטוריה שמעפיל לחצי הגמר אחרי שנכנס להגרלה הראשית מהמוקדמות.
קראצב חיכה לגלות את מי מבין נובאק ג'וקוביץ' ואלכסנדר זברב הוא יפגוש בקרב על מקום בגמר, וקשה לומר שהתשובה מיהרה להגיע. בסופו של דבר ניצח ג'וקוביץ' את המשחק עם (8)7:6, 2:6, 4:6, 6:7(8).
זברב ניצח בשובר שוויון צמוד במערכה הראשונה, אבל ג'וקוביץ' השיג 2:6 מרשים בשנייה. במצב של 1:4 לזברב במערכה השלישית, ג'וקוביץ' איבד את העשתונות בצורה אופיינית, שבר מחבט - ומאותו רגע הפך את מצבו, ניצח בחמישה משחקונים רצופים ולקח את המערכה 4:6.
8 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
זברב מאוכזב
זברב מאוכזב
זברב מאוכזב
(צילום: AFP)
התחושה הייתה ששום דבר כבר לא יעצור במשחק הזה את המועמד הבכיר לזכייה, אבל זברב התעשת, ניצח את שלושת המשחקונים הראשונים ונראה חזרה על הסוס. ג'וקוביץ' חזר ל-3:3, ומכאן השחקנים שמרו על ההגשות עד שובר השוויון, כשזברב עושה את זה יותר בקלות מיריבו עם שני משחקונים על האפס. במצב של 5:6 הוא השיג נקודת מערכה על ההגשות של ג'וקוביץ', אבל הסרבי יצא גם מזה. בשובר השוויון השחקנים שמרו על ההגשות בכל 12 הראלים הראשונים, לפני שג'וקוביץ' השיג את המיני ברייק וסגר עניין.

מיפו עד לחצי הגמר באוסטרליה

קראצב עלה לישראל בגיל ארבע ושיחק במרכז הטניס ביפו עד גיל 16, לפני שהחליט לעזוב ולחזור למולדת הוריו, רוסיה. הדעות לגבי הסיבות שהובילו את קראצב לעזוב את ישראל ולחזור לחיות במוסקבה עם אביו, משתנות. הטניסאי עצמו טען בזמנו שמרכזי הטניס והאיגוד הישראלי לא סייעו לו כלל: "יש שם כמה אנשים שלא מעניין אותם כלום".
מנגד, אחד ממאמניו לשעבר היה מלא במילים חמות על הכישרון שלו, אבל גם הייתה לו ביקורת על התנהלות המשפחה: "מדובר בשחקן עם פוטנציאל אדיר אבל אבא שלו חשב שהוא יודע יותר טוב מהמאמנים מה הדרך הנכונה בשבילו. לכן הוא החליף מרכזים ומאמנים בקצב גבוה". אחרים מצביעים על הצד הכלכלי והקושי הגדול לתמוך בטניסאי מקצוען עד שיגיע לשלב הרווחי של הקריירה, כגורם המרכזי לעזיבה.
8 צפייה בגלריה
קראצב בצעירותו בישראל
קראצב בצעירותו בישראל
קראצב בצעירותו בישראל
(צילום: פייסבוק)

נשים: וויליאמס ואוסקה ייפגשו בחצי הגמר

המדורגת 3 בעולם נאומי אוסקה הייתה הראשונה מבין הנשים שהעפילה לחצי הגמר, אחרי ניצחון חלק על היסיי סו-וויי מטאיפיי. היפנית טיילה ל-2:6, 2:6 קליל ומקווה לרשום זכייה שנייה בטורניר אחרי שעשתה זאת לפני שנתיים.
ומי תהיה היריבה שלה על הכרטיס לגמר? נכון, סרינה וויליאמס (11). האמריקאית בת ה-39, שכבר הניפה את הגביע במלבורן שבע פעמים, העפילה אחרי 3:6, 3:6 מרשים על השנייה בעולם סימונה האלפ. וויליאמס סיפקה טניס מצוין מול הרומנייה ושלטה לכל אורך המשחק בנקודות.
8 צפייה בגלריה
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
נראית נהדר. סרינה וויליאמס
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
לא היו לה תשובות. סימונה האלפ
(צילום: AFP)
הפעם האחרונה של סרינה בחצי הגמר הייתה ב-2017, אז התברר בדיעבד ששיחקה כשהייתה בהריון עם בתה וניצחה כל הדרך לזכייה האחרונה שלה בתואר מאז.
פורסם לראשונה: 09:23, 16.02.21