רפאל נדאל הודח ברבע גמר אליפות אוסטרליה. השור הספרדי (2 בעולם) כבר הוביל 3:6, 2:6 על סטפנוס ציציפאס, אבל היווני (6) רשם מהפך גדול וניצח את שלוש המערכות הבאות 6:7, 4:6, 5:7 כל הדרך לחצי הגמר במלבורן.
זאת הפעם השנייה בסך הכל שנדאל מאבד יתרון כזה בטורניר גראנד סלאם. וזה לא קרה לו מול אחד מיריביו הגדולים, אלא לפאביו פוניני האיטלקי - באליפות ארה"ב ב-2015. אגב, גם בשנה שעברה נדאל הודח ברבע הגמר באוסטרליה אחרי שהפסיד לדומיניק ת'ים.
6 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
הפסד כואב. נדאל
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
נדאל וציציפאס נפרדים כידידים
נדאל וציציפאס נפרדים כידידים
נדאל וציציפאס נפרדים כידידים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
ציציפאס בטירוף
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל לא יכול להסתכל על אף אחד אחרי ההפסד
(צילום: AP)
אליפות אוסטרליה היא, כמו שהבנתם, לא כוס התה של הספרדי. הוא זכה בה רק פעם אחת (2009). היווני, מנגד, שיחזר את הישג השיא שלו בטורניר - חצי הגמר. מעמד אליו הגיע ב-2019. הוא יפגוש בשלב הבא את דניל מדבדב. בחצי הגמר השני יתמודדו נובאק ג'וקוביץ' והישראלי לשעבר אסלן קראצב.
תראו למי ציציפאס הקדיש את הניצחון
מדבדב, למי ששואל, גבר מוקדם יותר היום 5:7, 3:6, 2:6 על אנדריי רובלב בדרבי רוסי שארך שעתיים ושש דקות. המדורג רביעי בעולם נמצא בכושר נפלא והניצחון על חברו לנבחרת והמדורג שמיני בעולם, היה ה-11 ברציפות שלו מול יריב מהעשירייה הראשונה.
6 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב. בכושר מצוין
(צילום: EPA)

נשים: בארטי שוב לא תזכה במלבורן

אצל הנשים, המדורגת ראשונה בעולם, אשלי בארטי, הודחה ברבע הגמר, לאחר הפסד מפתיע 1:6, 6:3, 6:2 לקרולינה מוחובה הצ'כית. בארטי קיוותה להפוך לאוסטרלית הראשונה שזוכה בטורניר הביתי מאז כריס אוניל ב-1978, אבל תיאלץ לחכות לשנה הבאה כדי לנסות פעם נוספת.
בארטי הגיעה למשחק כשהיא ללא הפסד מערכה בטורניר כולו. גם הפתיחה נראתה בכיוון הזה עם 1:6 קליל יחסית, ויתרון 0:2 במערכה השנייה, אבל אז הצ'כית שמדורגת במקום ה-27 בעולם נכנסה לעניינים. היא לקחה הפסקה כדי לטפל בפציעה וכשחזרה ניצחה שישה מתוך שבעה משחקונים כדי לכפות מערכה מכרעת, שם כאמור המשיכה במומנטום בדרך לחצי גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה.
6 צפייה בגלריה
אשלי בארטי
אשלי בארטי
אשלי בארטי מאוכזבת
(צילום: רויטרס)
היריבה של מוחובה תהיה ג'ניפר בריידי. המדורגת 24 בעולם, נחלצה מפיגור במערכה הראשונה מול ג'סיקה פגולה (61) וניצחה 6:4, 2:6, 1:6 בדרבי האמריקני. גם עבור בריידי מדובר בהישג השיא בגראנד סלאם והשתיים זכו להזדמנות גדולה להניף את הגביע בסיום הטורניר.
אגב, האוהדים יוכלו לשוב למגרשים בעקבות שורת הקלות מטעם השלטונות במלבורן, לאחר הסגר שהוטל על העיר בסוף השבוע האחרון שנועד לטפל במספר מקרי קורונה שהתגלו.
פורסם לראשונה: 09:00, 17.02.21