הגראנד סלאם הראשון בעידן הקורונה ננעל לו הלילה (בין ראשון לשני) עם מותחן ענק. דומיניק תים חזר מפיגור שתי מערכות בגמר אליפות ארה"ב לניצחון 6:2, 6:4, 4:6, 3:6, 6:7 (6) על אלכסנדר זברב.
האוסטרי (3 בעולם) הפך לשחקן היחידי בעידן הפתוח שחוזר מפיגור 2:0 במערכות ל-2:3 בקרב על התואר בפלאשינג מדו. בנוסף, הוא הטניסאי הראשון מאז 2004 שחוזר מ-2:0 בגמר גראנד סלאם והאוסטרי הראשון מזה 25 שנה שזוכה במייג'ור מאז תומאס מוסטר ברולאן גארוס של 1995.
4 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
תים לא מצליח לעכל את גודל ההישג
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
יחד עם הסרוויס הכסוף
יחד עם הסרוויס הכסוף
יחד עם הסרוויס הכסוף
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
גמר מטורף. תים בפעולה
(צילום: EPA)
בסיום, אי אפשר היה שלא להתרגש מהחיבוק החם בין תים לזברב, למרות הדרמה האדירה. "יצא לנו להכיר אחד את השני כבר ב-2014, כשהיינו מדורגים במאיה הראשונה", סיפר האלוף החדש. "החברות התפתחה וב-2016 התחלנו לעשות דברים גדולים על המגרש. המסע הזה נמשך היום בגמר ואת האמת, לשנינו הגיע לנצח". לאחר מכן פנה לטניסאי הגרמני: "אמרת לי שאשיג את התואר הזה יום אחד ואני אומר לך: גם אתה תשיג אותו ותביא הרבה גאווה למשפחה שלך".
תים הוסיף: "מגיע תודה לצוות שלי, כולם שם מדהימים. תודה גם למארגנים כי הרבה לא האמינו שהטורניר בכלל יתקיים. מקווה שבשנה הבאה זה יהיה כאן כבר לעיני יציעים מלאים. אני מקווה שהמשפחה שלי צפתה בדרמה הזו. אני אוהב אתכם וזה בטח לא היה קל לכם".
"אני לא יודע מאיפה להתחיל", אמר זברב המתוסכל, שעבורו היה זה ההפסד הראשון אי פעם במשחק שנגרר לחמש מערכות. "אני רוצה לברך את דומניק על גביע גראנד סלאם ראשון, כנראה מתוך רבים שעוד יגיעו".
"כולנו כאן שמחים שאליפות ארה"ב התקיימה בסופו של דבר, אבל הרבה אנשים חשובים היו חסרים לי כאן כמו ההורים שלי", המשיך זברב לפני שהתחיל לבכות. "הם לא היו יכולים להגיע כי אובחנו חיוביים לקורונה. זה קשה ואני בטוח שהם יושבים וגאים בי. אני אביא את הגביע הזה יום אחד הביתה".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
זברב מתפרק בנאום לאחר ההפסד בגמר
(צילום: gettyimages)