הטניסאית הרוסייה, יאנה סיזיקובה, לא מוכרת אפילו למשוגעי הענף. ועדיין, הבוקר (שישי) עלתה לכותרות הראשיות לאחר שעל פי מספר דיווחים, נעצרה בחשד להטיית משחק בטורניר הזוגות ברולן גארוס.
סיזיקובה בת ה-26 מדורגת במקום ה-765 בעולם ביחידות ו-101 בזוגות. על-פי דיווח ב"לה פריזיאן", היא כבר נמצאת במעצר בפריז. החשד הוא כי סיזיקובה לא התאמצה במהלך ההפסד שלה ושל יקטרינה אלכסנדרובה 6:1, 6:1 לאילה טומיאנוביץ' וסטורם סאנדרס בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות.
1 צפייה בגלריה
רולאן גארוס
רולאן גארוס
מעצר אחרי משחק ברולאן גארוס
(צילום: gettyimages)
ביומון הצרפתי פורסם כי מאבטחים ניסו למנוע מהשוטרים לעצור אותה, אך לבסוף אפשרו להם לקחת אותה לתחנת המשטרה הקרובה לאצטדיון. העיתון הגרמני "דה וילט" דיווח כי "במשטרת פריז פתחו כבר באוקטובר האחרון בחקירה נגד סיזיקובה בחשד כי הייתה שותפה להונאה מאורגנת".
זו ממש לא הפעם הראשונה שהרשויות חוקרות חשד להטיות משחקים. ב-2019, לדוגמא, המשטרה הספרדית עצרה 83 בני אדם, ביניהם 28 שחקני טניס מקצועיים במסגרת חקירת מכירת משחקים שאורגנה על ידי כנופיית פשע ארמנית.
ב-2016 הושקעו סכומים עצומים במשחק בין אנדראה הלבצ'קובה ולוקאש קובוט נגד לארה ארובארנה ודויד מררו בטורניר הזוגות באליפות אוסטרליה, מה שהעלה חשד להטיה של המשחק. במשחק עצמו ניצחו הלבצ'קובה וקובוט 0:6, 3:6 כשהמערכה הראשונה הסתיימה בתוך 20 דקות בלבד.
הטניסאי ניק לינדאל הודה בהטיית משחק ב-2013 בפני בית משפט באוסטרליה. לינדאל שדורג בשיאו 187 בעולם הפסיד במכוון משחק במהלך טורניר מינורי בסבב.