לאליפות ארצות הברית יהיה אלוף חדש ביום ראשון (23:00). דומיניק תים (3 בעולם) יפגוש את אלכסנדר זברב (7) בניו יורק, ושניהם מחפשים תואר גראנד סלאם ראשון.
תים ניצח את דניל מדבדב בשלוש מערכות, למרות שנזקק פעמיים לשובר שוויון - 2:6, 6:7(7), 6:7(5) במשחק שנמשך כמעט שלוש שעות. תים הוא האוסטרי הראשון שמגיע לגמר בארה"ב, וזה יהיה גמר גראנד סלאם רביעי שלו בקריירה.
3 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
תים. עשה כבר היסטוריה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
סשה זברב
סשה זברב
זברב. מחפש זכייה ראשונה
(צילום: AP)
"היה לי מעט מזל במשחק", הודה תים בסיום. "היה טניס גדול ובקלות זה היה יכול להיות מוכרע גם לצד השני, אבל בשוברי השוויון הייתי מדהים. ידעתי שאני נאבק על מקום בגמר ואני מאוד שמח על כך שהעפלתי", הוסיף האוסטרי.
זברב עלה למגרש המרכזי עוד קודם לכן וסיפק קאמבק אדיר מול פבלו קרנייו בוסטה (27) הזכור מתקרית ההדחה של נובאק ג'וקוביץ' בשמינית הגמר. הגרמני כבר נקלע לפיגור של שתי מערכות, אבל הצליח לנצח בסופו של דבר 6:3, 6:2, 3:6, 4:6, 3:6 אחרי שלוש שעות וחצי.
3 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
מדבדב. יכול להיות מאוכזב
(צילום: AP)
הגרמני השיג 24 אייסים לעומת 4 בלבד של יריבו, זכה ב-78 אחוזים מהנקודות בהגשה הראשונה שלו, אבל המפתח החשוב ביותר עבורו היו הווינרים - 71 כאלה היו לו, כשלקרנייו בוסטה 37 בלבד.
עבור זברב זו תהיה הפעם הראשונה בקריירה בגמר גראנד סלאם. "ידעתי שאני צריך לשחק טוב יותר. מעולם לא חזרתי משתי מערכות לניצחון. זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלי, ואני שמח לעשות את זה בחצי גמר של גראנד סלאם. אני לא יוכל להיות מאושר יותר, אבל עדיין יש לי עוד צעד אחד נוסף לעשות".