אלופת ארה"ב נאומי אוסקה הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) שהיא מושכת את שמה מהגרלת הגראנד סלאם הבא שעל הלוח, טורניר רולאן גארוס שייפתח בסוף החודש (27 בספטמבר) בפריז. הסיבה לפרישה: פציעה בשריר הירך האחורי והעובדה שאין לה די זמן להכין את עצמה למשחק על חימר במצבה הפיזי.
"השריר שלי עדיין כואב", כתבה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות באנגלית וביפנית. "לצערי אין לי מספיק זמן כדי להתכונן לחימר, שני הטורנירים האלו פשוט מגיעים בסמיכות רבה מדי זה אל זה הפעם".
2 צפייה בגלריה
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
אוסקה. "הטורנירים סמוכים מדי זה לזה הפעם"
(צילום: AFP)
הפוסט של אוסקה
אוסקה (22), שמעולם לא עברה את הסיבוב השלישי בצרפת, לא סיפרה מתי תחזור לשחק ורק חתמה באיחולי הצלחה לשחקנים והשחקניות האחרים ולמארגני הטורניר. "תראו אותי בהקדם! אוהבת נאומי".
המשחק האחרון שלה היה כמובן בגמר אליפות ארה"ב בניו יורק בה זכתה היפנית בפעם השנייה בקריירה, אחרי קמבק מרשים וניצחון בשלוש מערכות על ויקטוריה אזארנקה. זה היה הניצחון ה-11 שלה ברציפות בשלושה שבועות - אף שמגמר הטורניר האחרון שלה לפני ניו יורק פרשה עוד לפני המשחק, בגלל אותה פציעת ירך. בארה"ב היא שיחקה עם חבישה מיוחדת באזור הפציעה.
2 צפייה בגלריה
מצעד המסכות החברתיות של אוסקה
מצעד המסכות החברתיות של אוסקה
מצעד המסכות החברתיות של אוסקה
(צילום: רויטרס)
במהלך האליפות סיפקה אוסקה גם הצהרה חברתית ופוליטית מקורית, כשעלתה לכל אחד מהמשחקים שלה עם מסכה שמכבדת את זכרו של קורבן אפרו-אמריקאי אחר של אלימות משטרתית והירבתה להתבטא בנושא. "המטרה היא שאנשים יתחילו לדבר על זה יותר", הסבירה.