שנת 2020 לא מחייכת לנובאק ג'וקוביץ'. נכון הוא עומד על מאזן מדהים של 1:26, אבל לכל אורכה היו לו פרשיות מביכות, כשהשיא הגיע כמובן אתמול בלילה (ראשון) עם הפסילה מאליפות ארצות הברית אחרי שחבט (לא בכוונה) כדור על שופטת הקו בשמינית גמר אליפות ארצות הברית.
לפנות בוקר הוציא נולה הודעת התנצלות רשמית: "אני מצטער מאוד שגרמתי לשופטת הקו לכל כך הרבה לחץ. כל הסיטואציה הזאת הפכה אותי עצוב ומרוקן. בדקתי את מצבה של השופטת, ומארגני הטורניר אמרו לי שהיא מרגישה בסדר, תודה לאל. זה כל כך לא היה מכוון. אני לא מפרסם את שמה כדי לשמור על פרטיותה".
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' והשופטת
(צילום: גטי אימג'ס)
על הפסילה שלו מהמשך האליפות, כתב ג'וקוביץ': "אני צריך לחזור לעבוד ולהפוך את האכזבה שלי לצמיחה והתפתחות כשחקן וכאדם. אני מתנצל בפני מארגני התחרות על ההתנהגות שלי. אני מודה למשפחה ולצוות שלי על התמיכה בי, וגם לאוהדים שלי שתמיד שם בשבילי. תודה, וסליחה".
למרות הודעת ההתנצלות הפייסנית, הסרבי היה המום בזמן אמת מההחלטה לפסול אותו. במהלך הוויכוח עם שופט המשחק וגם עם שופט הטורניר, אמר להם נולה: "אתם רוצים להדיח אותי בסיטואציה הזאת? כל הקריירה שלי, גראנד סלאם, אנחנו במגרש המרכזי". ג'וקוביץ' ניסה להסביר שהשופטת לא צריכה להתפנות לבית חולים, לכן לא מדובר במקרה חמור.
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' עם השופטים
נובאק ג'וקוביץ' עם השופטים
ג'וקוביץ' עם השופטים
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
על פי הדיווחים, ג'וקוביץ' מיהר לעזוב את האצטדיון מבלי ששוחח עם התקשורת והסביר את מה שקרה. ליאון סמית' מה-BBC הצדיק את החלטת השופטים: "זה הפך להרגל של ג'וקוביץ'. הוא עשה את אותו הדבר חמש דקות קודם לכן, עם הרבה יותר ארס, אבל במזל הוא פגע רק בשלט פרסום. זה יכול היה לפגוע במביאי הכדורים".
מי שכמובן ניצל את האירוע כדי לעקוץ את ג'וקוביץ' הוא ניק קיריוס, שהעלה סקר לחשבון הטוויטר שלו בו שאל את עוקביו כמה שנות השעיה הוא היה מקבל אם הוא היה פוגע בשופטת הקו?

"אנרגיות יכולות להפוך מים מזוהמים לנקיים"

הפסילה אתמול הייתה כאמור הרגע מעורר המחלוקת האחרון בו היה מעורב נולה ב-2020, אבל קדמו לו רגעים הזויים לא פחות עוד קודם לכן.
בחודש יוני החליט ג'וקוביץ' לקיים טורניר ראווה בהשתתפות טניסאי צמרת ולעיני קהל רב בסרביה ובקרואטיה, כשלא מעט ביקורת נמתחה על ההחלטה הזאת לאור מגיפת הקורונה שמשתוללת בעולם. נולה דחה את כל הביקורות.
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' עם אוהדים ב"טורניר הקורונה" בבלקן
ג'וקוביץ' עם אוהדים ב"טורניר הקורונה" בבלקן
ג'וקוביץ' עם אוהדים ב"טורניר הקורונה" בבלקן
(צילום: AP)
עוד במהלך הטורניר שחקן אחרי שחקן נדבקו בקורונה, כולל ג'וקוביץ' עצמו במה שהפך לפיאסקו אחד גדול. בין השחקנים שנדבקו - גריגור דימיטרוב, בורנה צ'וריץ' ו-ויקטור טרוצקי. ג'וקוביץ נאלץ להתנצל על התנהגותו הפזיזה, אך התמונות מהטורניר היו מכעיסות, כאשר שחקנים נצפו רוקדים אחד עם השני באחד ממועדוני הלילה בבלגרד (ג'וקוביץ' בעצמו רקד עם הקהל באחד האירועים), והשחקנים אף נצפו משחקים כדורסל בקרואטיה. עוד לפני הטורניר, נטען כי ג'וקוביץ אמר כי הוא מתנגד לקבל חיסון לקורונה בעתיד. לאחר מכן נולה טען כי לא אמר את הדברים.
אירוע ביזארי אחר בו היה מעורב כלל ציטוט שלו במהלך שידור חי באינסטגרם במהלכו טען שמחשבה של אנשים יכולה לשנות את המבנה המולקולרי של מזון ושתייה ולהפוך אותם לבריאים. "ראיתי את זה על בני אדם, ואני יודע להגיד שבעזרת אנרגיות ותפילה הם הצליחו להפוך מזון לא בריא ומים מזוהים לבריאים", אמר נולה באותו וידאו.
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'. שנוי במחלוקת
(צילום: גטי אימג'ס)
לקראת פתיחת אליפות ארה"ב ג'וקוביץ' שם את עצמו במרכז ויכוח על הקמת ארגון שחקנים חדש בעקבות אכזבה מההחלטות שלוקח ה-ATP. המטרה שלו הייתה להגדיל את הכוח של השחקנים בסבב. הבעיה הייתה ששני הסופר-סטארים הנוספים, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, התנגדו לכך.