הגל השני של הקורונה כבר תוקף את ישראל, ועוד לפני כן פעילות ספורט הנוער בענפי הכדור בארץ הוקפאה במהלך ההתפרצות הראשונה. ולמרות זאת, ובזמן שאפקט ההדבקה בסבב הראווה של נובאק ג'וקוביץ' הטיל ספק גדול בנוגע לחזרת ענף הטניס המקצועני העולמי באוגוסט, באיגוד הטניס הישראלי החליטו לערוך טורניר ארצי לנוער באשקלון, אליו צפויים להגיע עשרות שחקנים בגילים 16־10, ומשחקי המוקדמות שלו ייפתחו כבר בשבוע הבא.
מדובר בטורניר הנוער הראשון שאיגוד הטניס מארגן מאז התפרצות המגפה, אך התזמון מעלה תהיות, מאחר שמספרי הנדבקים בארץ רק הולכים וגדלים והממשלה שוקלת להטיל סגר בערים מסוימות, מה גם שבשבועות האחרונים נחשפו מקרים רבים של הדבקה בקרב בני נוער.
1 צפייה בגלריה
טניס
טניס
באיגוד הטניס הודיעו על הנחיות מיוחדות לטורניר
(צילום: AP)
לצד ההכרזה, באיגוד הודיעו גם על הנחיות מיוחדות: בין היתר התבקשו השחקנים להגיע לתחרות כשהם עוטים מסכה, ויורשו להיכנס רק לאחר רישום ומדידת חום. רק שחקנים המשתתפים בתחרות עד גיל 10 יורשו להגיע עם מלווה אחד, שיירשם מראש לפני התחרות באיגוד, ומאמנים יורשו להגיע ברישום מראש. "לצערנו מסתמנת עלייה במספר הנדבקים ברחבי הארץ", פורסם באתר האיגוד, "אי לכך, איגוד הטניס מתייחס לנהלים הרשומים מטה כתוספת לתקנון תחרויות הנוער. אי ציות לתקנות יגרום לפסילת השחקן. אם יחולו שינויים בהוראות משרד הבריאות נעדכן את ההנחיות. איגוד הטניס יאכוף את ההוראות בנחישות".
יש לציין כי ברחבי העולם כולו הפעילות הספורטיבית הוגבלה מאוד בגלל הקורונה, לא רק לבני הנוער, ועדיין לא חזרה לסדרה. בשל כך, לדוגמה, אליפות העולם באופני מסלול לנוער שהייתה אמורה להתקיים בישראל בשנה הבאה נדחתה, וכך גם גראנד־פרי חולון בהתעמלות אמנותית שהיה אמור להתקיים בסוף מאי. בצרפת, למשל, אסורה כל פעילות ספורטיבית ציבורית עד לסוף אוגוסט.
מאיגוד הטניס נמסר בתגובה: "הטורניר עומד בתו הסגול ובהתאם להנחיות שהוציא משרד הספורט לקיום תחרויות. בחצות הסתיימה ההרשמה לטורניר ונדע כמה נרשמים יש. איגוד הטניס עשה את ההתאמות הנדרשות על מנת לעמוד בהנחיות".