רוג'ר פדרר לא ישתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה וימשיך בהליך ההחלמה לאחר שני הניתוחים שעבר בברכו הימנית במהלך השנה.
טוני גודסיק, סוכנו של הטניסאי האגדי, אישר את הפרטים והוסיף כי השניים בונים את לוח המשחקים המתוכנן ל-2021, כאשר השווייצרי צפוי לחזור לפעילות לאחר הגראנד סלאם הראשון של העונה, שייפתח ב-8 בפברואר ויסתיים שבועיים לאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר. לא ישתתף
(צילום: gettyimages)
"רוג'ר החליט לא לשחק באוסטרליה השנה", אמר גודסיק. "אמנם הוא התקדם משמעותית בחודשים האחרונים, אך לאחר התייעצות עם הצוות שלו הגענו למסקנה שבטווח הרחוק הדבר הנכון יהיה לחזור אחרי אוסטרליה".
קרייג טיליי, ממארגני האליפות, הגיב על החלטתו של מי שזכה שש פעמים בטורניר במהלך הקריירה: "לאליפות אוסטרליה הפתוחה תמיד יהיה מקום חם בלב לרוג'ר שהיה הראשון לכנות את התחרות 'האפי סלאם'. אנחנו מאחלים לו בהצלחה לקראת הקאמבק שלו בהמשך השנה ומצפים לראות אותו במלבורן ב-2022".
2 צפייה בגלריה
פדרר וג'וקוביץ'
פדרר וג'וקוביץ'
פדרר וג'וקוביץ'
(צילום: AP)
משחקו הרשמי האחרון של פדרר היה בחצי הגמר במלבורן בחודש ינואר מול נובאק ג'וקוביץ' שגם המשיך לזכייה. הוא עוד הספיק להשתתף במשחק ראווה יחד עם רפאל נדאל מול 50 אלף צופים בדרום אפריקה ולאחר מכן עבר שני ניתוחים וסיים למעשה את העונה.
פדרר (39) מדורג כיום חמישי בעולם. מלבד שש הזכיות שלו באוסטרליה (האחרונה ב-2018) הוא ניצח פעם אחת ברולאן גארוס, חמש פעמים באליפות ארה"ב וכמובן שמונה פעמים בווימבלדון. בסך הכל זכה ב-20 גראנד סלאמים לאורך הקריירה, בדיוק כמו נדאל ושלושה יותר מג'וקוביץ'.