הגראנד סלאם השלישי של העונה, טורניר רולאן גארוס, יצא היום (ראשון) לדרך בצל הקורונה, כאשר אלף צופים מורשים להיכנס למגרש המרכזי בלבד. אם לא די בכך, הגיע הגשם שגרם לדחיית משחקים, יחד עם קור מקפיא.
התנאים הקשים הובילו לעימות בין הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה לבין המארגנים, שתחילה לא איפשרו לה לרדת לחדרי הלבשה. "את מוכנה לשחק ככה?", קראה המדורגת עשירית לעבר יריבתה, דנקה קוביניץ' ממונטנגרו. לאחר שחזרו למגרש, אזרנקה הזדקקה ל-61 דקות בלבד כדי לנצח 1:6, 2:6.
2 צפייה בגלריה
אזרנקה בפעולה
אזרנקה בפעולה
אזרנקה בפעולה
(צילום: רויטרס)
לאחר שכבר התרגלנו בעידן הקורונה ללא מעט משחקים בענף שהראו כי פערי הרמות קטנו, קיבלנו הפתעה גדולה כאשר המדורגת 189 בעולם, הרוסייה קמילה רחימובה שעלתה להגרלה הראשית מהמוקדמות, הדיחה את האמריקאית שלבי רוג'רס (55 בעולם) שהגיעה השנה לרבע גמר ארה"ב, 2:6, 3:6.
מריה סקארי (20) היווניה הדיחה את איילה טימליאנוביץ' האוסטרלית 0:6, 5:7. עוד אחת שלא התקשתה לעלות לסיבוב השני היא יקטרינה אלכסנדרובה (27) הרוסיה, שגברה 3:6, 3:6 על מדיסון אינגליס האוסטרלית.
2 צפייה בגלריה
גופן בפעולהתחת הגג הסגור ברולאן גארוס
גופן בפעולהתחת הגג הסגור ברולאן גארוס
גופן בפעולה תחת הגג הסגור ברולאן גארוס
(צילום: AFP)
גם אצל הגברים קיבלנו הפתעה גדולה - וכבר במשחק הראשון שהסתיים - לאחר שדויד גופן (11) הבלגי, נשלח הביתה על ידי יאניק סינר האיטלקי (74 בעולם) בתום 5:7, 0:6, 3:6, במשחק שנמשך שעתיים ו-2 דקות. אגב, באותו משחק נרשמה היסטוריה, מאחר שהוא הראשון אי פעם שנערך ברולאן גארוס עם הגג הסגור החדש באצטדיון המרכזי פיליפ שארטייה.