נובאק ג'וקוביץ' זכה היום בפעם התשיעית באליפות אוסטרליה, עם מאזן מושלם ללא אף הפסד בכל תשעת הגמרים שהעפיל עליהם, אחרי שניצח את המדורג רביעי בעולם דניל מדבדב, 5:7, 2:6, 2:6.
ג'וקוביץ' הוא בסך הכל הטניסאי הרביעי בהיסטוריה שזכה לפחות תשע פעמים בגראנד סלאם אחד. הוא נכנס לרשימה שכוללת גם את מרטינה נברטילובה עם תשע זכיות בווימבלדון, מרגרט קורט עם 11 נצחונות גם כן באוסטרליה וכמובן רפאל נדאל שזכה 13 פעמים עד כה ברולאן גארוס.
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
(צילום: Getty Images)
אחרי הזכייה ג'וקוביץ' היה נרגש, בעיקר בתום שנה זוערת ומלאת שערוריות בהן היה מעורב. הוא פתח את דבריו במחמאות ליריבו: "דניל הוא אחד השחקנים שהיה לי הכי קשה אי פעם להתמודד איתם, זה עניין של זמן עד שתיקח גראנד סלאם, אם לא איכפת לך לחכות כמה שנים", התלוצץ עם יריבו, והוסיף ברצינות: "מה שעשית בחודשים האחרונים עם 20 ניצחונות רצופים זה בלתי נתפס".
בהמשך הוא דיבר על התקופה המורכבת שעבר: "אני רוצה להודות לצוות שלי. זו הייתה תקופה קשה מאוד עבורי. יש הרבה רגשות מעורבים עם מה שקרה כאן בחודש האחרון, אבל בסופו של דבר אני חושב שהמאמץ היה עצום ושזה היה טורניר מוצלח. המארגנים צריכים להיות גאים בעצמם כעל כך שאיפשרו לנו להיות כאן ולשחק".
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' ומדבדב
ג'וקוביץ' ומדבדב
ג'וקוביץ' ומדבדב
(צילום: Getty Images)
בהמשך, הוא הודה בהומור לאצטדיון שבו הגיע להישג הנהדר, ובו הוא שיאן הזכיות: "אני רוצה אחרון חביב להודות לרוד לייבר ארינה. אני אוהב אותך כל שנה יותר ויותר, הרומן ממשיך, זה סיפור אהבה, תודה".
על היריב הערב ודור השחקנים הצעירים בשולי הצמרת: "לאט לאט דניל והשחקנים האחרים בשולי הצמרת העולמית ישתלטו לאט לאט על הטניס. דניל מוביל דור של טניסאים צעירים שעדיין לא מצליחים להוריד משם אותי את רוג'ר ואת רפא, אבל זה יקרה".
6 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
"הטורניר הקשה ביותר שהיה לי מנטאלית". ג'וקוביץ' בסיום
(צילום: AFP)
על המשחק היום: "הצלחתי להשיג נקודות ברגעים הנכונים והגעתי עם תוכנית ברורה. אני מכיר את הטניס שלו וידעתי שאני צריך להישאר קרוב אליו ולא לתת לו יותר מדי הזדמנויות. הוא שחקן שאוהב לשחק מהר ויש לו סרב מטורף, אחד המפתחות עבורי היה פשוט להחזיר את הסרבים שלו ונתתי לו לטעום מהרעל שלו על המגרש. נשארתי איתו כי ידעתי שאני יכול לשחק מול מהקו אחורי עם חבטות מגוונות בתזמון הנכון".
המפסיד מדבדב, שקיווה להשיג את תואר הגראנד סלאם הראשון שלו, פתח במילים חמות לג'וקוביץ': "זכייה תשיעית בגראנד סלאם וכנראה לא האחרונה, אין לי מילים", אמר על הצד הספורטיבי, אך מיהר להוסיף זווית אחרת: "כשהייתי במקום ה-500 בעולם והוא ראשון התאמנתי איתו במונאקו, והוא היה אלוהים בשבילי. לא העזתי לדבר אליו אבל הוא לא הפסיק לשאול אותי שאלות, להתעניין בי כמו חבר ולהיות מקסים. זה לא השתנה מאז, אתה בן אדם גדול ותודה גם על זה. תודה למארגנים שאיפשרו לזה לקרות, לצוות שלי ולקהל שבא לתמוך בי. אני מקווה שבקרוב נשיג את הגראנד סלאם הראשון".
6 צפייה בגלריה
מדבדב מאוכזב
מדבדב מאוכזב
מדבדב מאוכזב
(צילום: Getty Images)