רק עוד ארבעה ניצחונות. המדורג שני בעולם והאלוף הניצחי ברולאן גארוס, רפאל נדאל, העפיל הערב (שישי) לשמינית הגמר, לאחר שניצח בקלילות את האיטלקי סטפנו טראבליה 1:6, 4:6, 0:6.
בכך עשה נדאל צעד נוסף לעבר ההגנה על תוארו וזכייה מספר 13 בפריז, שיסדר לו תואר גראנד סלאם 20 בקריירה, בדיוק כמו רוג'ר פדרר, שמדורג ראשון בכל הזמנים. בשלב הבא ממתין לרפא האמריקאי סבסטיאן קורדה המדורג 213 בעולם, שניצח 4:6, 3:6, 1:6 את פדרו מרטינס הספרדי וחגג את הישג השיא בקריירה.
6 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
בינתיים הוא לא ממש מתאמץ. רפאל נדאל
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
סטפנו טראבגליה
סטפנו טראבגליה
הסיפור נגמר עוד לפני שהחל. סטפנו טראבליה
(צילום: רויטרס)
גם אלוף ארצות הברית דומיניק תים יהיה בשמינית הגמר לאחר שגבר 4:6, 3:6, 1:6 על קספר רוד (28) הנורבגי. המדורג שלישי בעולם ירצה לעשות השנה את קפיצת המדרגה ולהניף את הגביע גם על החימר בפריז, לאחר שבשנתיים האחרונות פגש בגמר את הזוכה הקבוע בטורניר, נדאל.
בשלב הבא תים יפגוש את הוגו גסטון (239) המקומי האלמוני שגבר במרתון של חמש מערכות על השווייצרי הוותיק סטן ואוורינקה (16). ואוורינקה, אלוף עבר ברולאן גארוס למי ששכח, הפסיד 2:6, 6:3, 6:3, 4:6, 6:0. אגב, גסטון הוא הצרפתי היחיד שנשאר בטורניר שמתקיים ב... צרפת. לא פחות מ-18 צרפתים הגיעו להגרלה הראשית, חמישה מהם מדורגים בתוך 50 הראשונים, אך דווקא הטניסאי בן ה-20, שמעולם לא ניצח משחק בסבב עד השבוע, נשאר היחיד שייצג את המדינה בשמינית הגמר.
6 צפייה בגלריה
דמיניק תים
דמיניק תים
מרוצה. דמיניק תים
(צילום: getty images)
6 צפייה בגלריה
דמיניק תים
דמיניק תים
הפעם יצליח לעבור את רפא? דמיניק תים
(צילום: AFP)
האוקראינית אלינה סביטולינה (3) עלתה אף היא לשמינית הגמר, כשגם הפעם היא התקשתה. סביטולינה גברה 4:6, 5:7 על יקטרינה אלכסנדרובה למרות אחוזי דיוק נמוכים בהגשה הראשונה (56 אחוז). סביטולינה תפגוש את קרולין גרסיה המקומית, שקיבלה דחיפה אדירה מאלף הצופים שאושרו להיכנס למגרש המרכזי כדי לנצח 6:1, 4:6, 5:7 את אליס מרטנס (16) הבלגית.
הפולנייה איגה סוויאטק (54) עלתה לראשונה בקריירה לסיבוב הרביעי בגראנד סלאם לאחר שגברה 3:6, 2:6 על הקנדית ג'יני בושאר. סוויאטק תפגוש בסיבוב הבא את המדורגת ראשונה בטורניר והפייבוריטית לזכייה סימונה האלפ.
6 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
נראית רמה מעל כולן. סימונה האלפ
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
ונשיקה אחת למזל
(צילום: EPA)
הרומנייה סיפקה עוד תצוגת תכלית והביסה את אמנדה אניסימובה האמריקאית 0:6, 1:6 תוך 54 דקות בלבד, ובכך נקמה בה על ההפסד ברבע הגמר בשנה שעברה.
פורסם לראשונה: 18:00, 02.10.20