נאומי אוסקה רחוקה שני משחקים בלבד משחזור ההישג הגדול שלה מלפני שנתיים, אז הניפה את הגביע בפלשינג מדו. היפנית (4 בטורניר) העפילה הלילה (בין שלישי לרביעי) לחצי גמר אליפות ארה"ב עם 3:6, 4:6 חלק תוך 80 דקות על שלבי רוג'רס המקומית.
אוסקה, שמובילה בטורניר את המחאה "נגד רדיפת השחורים", עלתה הפעם עם מסכה ושמו של ג'ורג' פלויד, שנרצח בידי שוטרים במאי השנה. מול רוג'רס (93 בעולם), אוסקה לא נזקקה למאמץ גדול מדי וניצחה בקלות בשתי מערכות.
6 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
טיול קליל. אוסקה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
אוסקה והמסכה עם שמו של ג'ורג' פלויד
(צילום: AP)
"אני מחשיבה את זה כנקמה קטנה", אמרה אוסקה, שהפסידה עד הערב בכל שלושת מפגשיה מול האמריקאית. "אני מרגישה שעברתי המון, אבל המשחק האחרון בינינו בצ'רלסטון הותיר בפה טעם רע. ממש שמחה שהצלחתי לשחק טוב יותר ובגישה חיובית".
אוסקה תפגוש בשלב הבא אמריקאית אחרת - ג'ניפר בריידי שגברה כבר אתמול ללא קושי על יוליה פוטינצבה הקזחית 3:6, 2:6. בריידי תופיע בפעם הראשונה בקריירה בשלב ארבע האחרונות בטורניר גראנד-סלאם כלשהו.
6 צפייה בגלריה
ג'ניפר בריידי
ג'ניפר בריידי
טורניר חלומי. בריידי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
ג'ניפר בריידי
ג'ניפר בריידי
תפגוש את אוסקה. בריידי
(צילום: EPA)
בריידי, המדורגת 28 בטורניר (בזכות היעדר שחקניות רבות בשל מגפת הקורונה) ו-41 בעולם, המשיכה להציג יכולת נהדרת בגראנד-סלאם הביתי. במשחקה הקודם, למי ששכח, היא הדיחה את המדורגת 1 בעולם לשעבר, אנג'ליק קרבר.

זברב לא עוצר

בתחילת השנה באוסטרליה העפיל אלכסנדר זברב בפעם הראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גראנד-סלאם. הערב (שלישי) הוא עשה זאת שוב, הפעם באליפות ארה"ב כשניצח 6:1, 6:7 (5), 6:7 (1), 3:6 את בורנה צ'וריץ'.
6 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
ניצחון בארבע מערכות. זברב
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
בורנה צ'וריץ'
בורנה צ'וריץ'
הפנים של צ'וריץ' אומרות הכל
(צילום: AP)
אחרי מערכה ראשונה נוראית, זברב (7 בעולם) הצליח לנצח בשתי הבאות בשובר שוויון. צ'וריץ' (32 בעולם) עוד הוליך 2:3 במערכה הרביעית והיה קרוב לשבור את ההגשות של יריבו, אך הפסיד ארבעה משחקונים רצופים והודח.
הגרמני יפגוש בחצי הגמר את הספרדי פאבלו קרניו בוסטה (20), שנזקק לדרמה של 4 שעות והרבה מהפכים במשחקו מול בין דניס שפובאלוב (12) הקנדי, כדי לנצח 6:3, 6:7(5), 6:7(4), 6:0, 3:6. עבור הספרדי, מדובר בחצי גמר שני בקריירה בארצות הברית, לאחר שעשה זאת גם ב-2017.
פורסם לראשונה: 20:38, 08.09.20