עונת הטניס עוד לא חזרה למסלולה, אבל התוכנית המלאה שצפויה לשחקנים שיגיעו לאליפות ארצות הברית שתפתח ב-31 באוגוסט כבר הוצגה.
על פי התוכנית, כל השחקנים ייאלצו לעבור בדיקת קורונה לפני הגעתם לניו יורק ולהציג מסמכים לפיהם הבדיקה הניבה תוצאות שליליות. בנוסף ישולבו שאלוני בריאות יומיומיים וכמובן בדיקת חום לכל אחד שיכנס לאימון או משחק.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל בגמר ב-2019
(צילום: gettyimages)
המשלחת של השחקנים תצומצם ולא יאפשרו אקרדיטציות (אישורי כניסה) לבעלי תפקידים שהנהלת התחרות לא תוכל לספק: "הגעה עם פמליה שכוללת 8 אנשים היא לא דבר שנמצא בתוכנית. מארגני הטורניר יוכלו לספק פיזיותרפיסטים ומעסים כדי שהשחקנים לא יביאו את שלהם", סיפרה סטייסי אלסטר, מנכ"לית איגוד הטניס בארה"ב.
אחת ההצעות שהועלתה היא להפחית ככל שניתן את נוכחות האנשים הלא נחוצים על המגרש, כולל שופטי קו, ולאפשר שימוש גדול יותר בטכנולוגיה של 'עין הנץ', שמאפשרת לערער על החלטות השופט, אפשרות המוגבלת מאוד בתקופה רגילה.
3 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב. כל השחקנים יעברו בדיקות
(צילום: AFP)
התוכנית היא גם לשכן את השחקנים במספר בודד של בתי מלון, שיהיו סטריליים, ולאפשר להם לנסוע למשחקים ואימונים בלבד, בלי להסתובב במקומות אחרים. "המטרה הבסיסית היא להפחית את הסיכון", אמרה אלסטר.
אחד הנושאים השנויים במחלוקת שעדין לא נפתרו, הוא נוכחות הקהל. בשנת 2019 הגיעו 850,000 איש, ולפי דברי אלסטר נראה שהפעם גם יציעים ריקים נלקחים בחשבון: "לוותר על הכנסות מכרטיסים זה ויתור על חלק נכבד מההכנסות שלך. עם זאת, זכויות השידור וזכויות הדיגיטל בתוספת החסויות שנותרו הם מספיק משמעותיים, כך שעדיין כדאי יהיה להמשיך ללא צופים".
3 צפייה בגלריה
מייגן מרקל ביציע
מייגן מרקל ביציע
מייגן מרקל. הפעם צפויים פחות סלבריטאים
(צילום: AFP)
למרות השמועות על הזזת הטורניר ליעד אחר, נראה כי הוא יישאר במקומו. יחד עם זאת, בדיונים הודיע איגוד הטניס האמריקאי כי אם הדבר יקרה יצטרכו להוסיף חדרי הלבשה, כולל במגרשים המקורים בהם שכנו מאות מיטות לצורך בתי חולים זמניים שהוקמו בעיצומה של התפרצות הקורונה, ולשפר את סינון האוויר בחללים הקיימים.
סטיוארט מילר, המפקח על החזרת הטניס של ה-ITF (התאחדות הטניס העולמית) לפעילות, אמר: "כולם יסכימו עם העקרונות הבסיסיים. אני בטוח ששמירה על בריאותם של השחקנים, בעקבות החוקים המקומיים ומזעור הסיכון להעברת הנגיף יטיבו עם כולם".
ההמלצות שהועלו אמורות להיות מאושרות בסוף חודש יוני, כדי לאפשר מספיק זמן להיערך לקראת השינויים. צריך לזכור שבנוסף לאליפות ארצות הברית, הגראנד סלאם השני של העונה, נדחה הרולאן גארוס ממאי לספטמבר ואילו טורניר ווימבלדון בוטל לראשונה מאז 1945.