5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
בפעם ה-12. רפאל נדאל
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
סיים בטבילה בבריכה
(צילום: AFP)
רבים חיכו למפגש המרתק בין רפאל נדאל (3 בעולם) וסטפנוס ציציפאס (5) הערב (ראשון) בגמר טורניר ברצלונה – ולא רק שהקרב ביניהם לא איכזב, הוא התעלה לרמות הכי גבוהות שאפשר והצופים שזכו להיות באצטדיון צפו במשחק הגדול של 2021 בינתיים.
לאחר מרתון שארך שלוש שעות ו-38 דקות רפא ניצח 4:6, (6) 7:6, 5:7 וזכה בפעם ה-12 בקריירה בטורניר הביתי.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
וואו, איזה משחק. רפאל נדאל
(צילום: AP)
נדאל הגיע לטורניר לאחר הדחה מפתיעה ברבע הגמר במונטה קרלו, שם דווקא ציציפאס הרשים וזכה אחרי שלא איבד אפילו מערכה אחת בטורניר. גם לגמר הזה הוא הגיע באותו מומנטום והחזיק עד הערב ברצף של תשעה ניצחונות על החימר, וכאמור מבלי לאבד מערכה.
הספרדי הראה למה הוא נחשב לשחקן החימר הטוב בהיסטוריה וזכה במערכה הראשונה תוך שליטה בנקודות, משחק הגנה משובח וחבטות העברה כמו שרק הוא יודע.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס מאוכזב
סטפנוס ציציפאס מאוכזב
נתן הכל וזה לא הספיק. סטפנוס ציציפאס מאוכזב
(צילום: רויטרס)
במערכה השנייה, ביתרון 4:5 על ההגשות של היווני, נדאל כבר הוביל 15:40 והיה מרחק נגיעה מזכייה בתואר, אבל ציציפאס שמר על קור רוח, ובעזרת הגשות טוב השווה ל-5:5. המערכה הלכה לשובר שוויון וב-6:6 הצליח היווני המדורג 5 בעולם להשיג מיני-ברייק ולכפות מערכה שלישית ומכרעת.
גם היא הייתה ברמה אחרת לחלוטין וסיפקה כמה נקודות פשוט בלתי נשכחות. ציציפאס שאב אנרגיות מהמומנטום שהחליף צד והצליח להשיג נקודת אליפות כשהוא מוביל 4:5. הפעם רפא עמד בלחץ והתאושש, מיד שבר ובנקודת האליפות הבאה כבר לא פיספס וחגג מול האוהדים שלו.