רפאל נדאל (שני בעולם) העפיל בצהריים (שבת) בצורה משכנעת לשמינית גמר אליפות אוסטרליה. הספרדי הנהדר ניצח בשלוש מערכות את קמרון נורי הבריטי 5:7, 2:6, 5:7. נורי נתן פייט יפה לשור ממאיורקה במערכה הראשונה והשלישית, אבל הניסיון של נדאל שיחק תפקיד משמעותי בנקודות המכריעות.
נדאל ישחק בשמינית מול פאביו פוניני האיטלקי, שהדיח את אלכס דה מינור המקומי, גם כן בשלוש מערכות, 4:6, 3:6, 4:6.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל. בשלב הבא
(צילום: AP)
דניל מדבדב הרוסי (רביעי בעולם) סומן לפני פתיחת האליפות כמישהו שאף אחד לא יופתע אם יזכה בגראנד סלאם הראשון של 2021. הרוסי נמצא בכושר פנטסטי, ורגע לפני המשחקים במלבורן הוא הוביל את נבחרתו לזכייה מרשימה בגביע ה-ATP.
אבל לפנות בוקר הוא כמעט והודח, אחרי שנקלע לקרב של חמש מערכות מול פיליפ קריינוביץ', ובסופו של דבר הצליח לנצח את יריבו אחרי יותר משלוש שעות - 3:6, 3:6, 6:4, 6:3, 0:6, והעפיל בפעם השלישית ברציפות לשמינית הגמר, שם הוא יפגוש את מקנזי מקדונלד.
5 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
מדבדב. הסתבך אבל ניצח
(צילום: EPA)
זה היה ניצחון ראשון בקריירה של מדבדב על קריינוביץ', וראשון בחמש מערכות מתוך שבעה משחקים. "אני זוכר הרבה מהמשחקים שלי שנמשכו חמש מערכות, איך הייתי נשבר בהם. אני תמיד אומר שניסיון הוא המפתח עבורי, והפעם כבר שלטתי בסט החמישי", אמר מדבדב בסיום.
חברו הרוסי, אנדרי רובלב, לא התקשה לנצח בשלוש מערכות את פליסיאנו לופס הספרדי הוותיק בן ה-39, שמדורג 68 בעולם, 5:7, 2:6, 3:6. סטפנוס ציציפס העפיל לשמינית אחרי 4:6, 1:6, 1:6 על השבדי, מיקאל יימר.
5 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפס
סטפנוס ציציפס
ציציפס. לא כוחות
(צילום: gettyimages)
בנשים, קרולינה פלישקובה הופתעה על ידי בת ארצה הצ'כית, קרולינה מוצ'ובה - 7:5, 7:5 והודחה מהתחרות. למרות שהשיגה שלושה אייסים בלבד מול שישה של פלישקובה, מוצ'ובה שברה את יריבתה שש פעמים, וזה הספיק כדי להדיח אותה. מוצ'ובה תפגוש בשמינית את אליס מרטנס הבלגית.
אלינה סביטולינה חלפה על פני יוליה פוטינצ'בה הקזחית - 4:6, 0:6, והיא תתמודד כבר מחר בשמינית נגד ג'סיקה פגולה האמריקנית, שהדיחה בסיבוב הראשון את ויקטוריה אזרנקה והלילה את קריסטינה מלאדנוביץ'. במשחק האחרון של היום בנשים, ניצחה המדורגת ראשונה, אשלי בארטי, את יקטרינה אלכסנדרובה 2:6, 4:6.
5 צפייה בגלריה
קרולינה מוחובה חוגגת
קרולינה מוחובה חוגגת
מוצ'ובה חוגגת
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
פלישקובה המאוכזבת עוזבת את המגרש
פלישקובה המאוכזבת עוזבת את המגרש
פלישקובה המאוכזבת עוזבת את המגרש
(צילום: AFP)
פורסם לראשונה: 08:55, 13.02.21