חתיכת לילה (בין שישי לשבת) היה לנו באליפות ארצות הברית. שניים מהפייבוריטים ללכת עד הסוף בטורנירי הגברים והנשים, סטפנוס ציציפאס ונאומי אוסקה, הודחו כבר בסיבוב השלישי - ועוד על ידי טניסאים אלמוניים בני 18.
ליילה פרננדס, שמדורגת רק במקום ה-73 בעולם, ניצחה את אלופת השנה שעברה בשלוש מערכות 4:6, (2)7:6, 5:7, ועלתה לשמינית גמר טורניר גרנד סלאם לראשונה בקריירה שלה.
3 צפייה בגלריה
קרלוס אלקרז, ליילה פרננדס
קרלוס אלקרז, ליילה פרננדס
קרלוס אלקרז וליילה פרננדס
(צילומים: AFP, EPA)
היפנית כבר הוליכה במערכה אחת, ואפילו השיגה שבירה בשנייה כשהגישה לניצחון במצב של 5:6, אבל הקנדית חזרה בענק. "כנראה שרציתי להישאר על המגרש קצת יותר", צחקה בסיום פרננדס, שהתגברה על לא פחות מ-15 אייסים של יריבתה. דרך אגב, בסיום המשחק אמרה אוסקה כי היא לוקחת הפסקה מטניס עד להודעה חדשה.
בשלב הבא תפגוש פרננדס אלופה לשעבר נוספת של טורניר ארה"ב, אנג'ליק קרבר הגרמנייה, שעושה קאמבק אדיר בגיל 33, וניצחה 16 מתוך 18 משחקיה האחרונים. קרבר גברה בסיבוב השלישי בקרב בין אלופת לשעבר על סלואן סטיבנס האמריקנית 7:5, 2:6, 3:6.
3 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
אוסקה לא מאמינה
(צילום: EPA)
ציציפאס (מדורג שלישי) הפסיד לקרלוס אלקרז (55 בעולם) אחרי מותחן של חמש מערכות 3:6, 6:4, 6:7(2), 6:0, 6:7(5). הספרדי הפך לצעיר ביותר מאז פיט סמפראס ומייקל צ'אנג ב-1989 שמעפיל לשמינית הגמר בארה"ב.
"הניצחון הזה אומר המון. זה המשחק הכי טוב והניצחון הכי חשוב בקריירה שלי. לנצח את ציציפאס זה חלום שהתגשם", אמר אלקרז בסיום.
3 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
ציציפאס. הקהל מרוצה מההדחה
(צילום: AFP)
כהרגלו בטורניר ארה"ב, ואחרי שגם ספג לא מעט ביקורת על כך, בין השאר מאנדי מארי שהפסיד לו, היווני הלך לשירותים באמצע ההתמודדות כאשר הספרדי הוליך 1:2 במערכות. הקהל שרק לו בוז, אבל ציציפאס לא התרגש, חזר אחרי חמש דקות וההפסקה סייעה לו כדי לחזור לפוקוס ולנצח את הסט הרביעי 0:6. במערכה החמישית אלקרז שב לעצמו, סגר עניין, והוא גם יכול להעפיל לרבע הגמר אחרי שקיבל יריב מאוד נוח על הנייר, פטר גוזווצ'יק הגרמני (141 בעולם).
משחקים בולטים נוספים הלילה בגברים: רוברטו באוטיסטה אגוט - פליקס אוז'ה-אליאסים 6:4, 6:4, 4:6, 3:6, 6:3, דייגו שוורצמן - אלכס מולקאן 4:6, 3:6, 3:6.
משחקים בולטים נוספים הלילה בנשים: אליס מרטנס - אונס ג'אבור 3:6, 5:7, אלינה סביטולינה - דריה קסאטקינה 4:6, 2:6.