טורניר אינדיאן וולס מספק לנו בשבוע האחרון דרמות גדולות והלילה (בין שישי לשבת) קיבלנו אחת נוספת, הפעם ברבע הגמר. טיילור פריץ האמריקאי חזר מפיגור 5:2 במערכה השלישית, הציל שתי נקודות משחק והשלים קאמבק חלומי בדרך ל-6:4, 3:6, 6:7 (3) על המדורג 4 בעולם, אלכסנדר זברב.
"בדרך-כלל, במצבים כאלה אתה מרגיש לחוץ. אני, משום מה, ניסיתי להיות יותר אגרסיבי ולקחתי סיכונים", הודה פריץ (39 בעולם) בסיום. היה זה הניצחון השני בלבד של האמריקאי על מדורג מהטופ-5 בקריירה והוא מספק טורניר חלומי, עם ניצחונות בשלבים המוקדמים על מתיאו ברטיני ויאניק סינר.
5 צפייה בגלריה
טיילור פריץ
טיילור פריץ
פריץ באקסטזה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
טיילור פריץ
טיילור פריץ
פריץ מנסה לעכל את הסנסציה, זברב מתוסכל
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
"זה לא היה היום שלי". זברב
(צילום: AP)
"את האמת, זה לא היה היום שלי", סיפר זברב, חצי בציניות-חצי בעצב. "לא פשוט עבורי להפסיד ככה, אבל לא שיחקתי את הטניס שלי בסיום". הגרמני ספג את הפסדו השני בלבד ב-22 המשחקים האחרונים. "זה כואב, אצטרך להתאושש מזה", הוא סיכם.
עוד קודם לכן קיבלנו הפתעה גדולה נוספת ברבע הגמר, כשניקולוז באסילשווילי (36 בעולם) הדיח את הפייבוריט הגדול לזכייה בטורניר, סטפנוס ציציפאס היווני (3), עם 4:6, 6:2, 4:6. הגיאורגי העפיל לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר מאסטרס, במותחן שנמשך על פני שעתיים ו-9 דקות.
5 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
הפנים אומרות הכל. ציציפאס אחרי ההפסד ברבע הגמר
(צילום: EPA)
"אני לא מרוצה מאיך ששיחקתי היום", הפתיע באסילשווילי בסיום. "אני חייב לשמור על הכוחות הפיזיים והמנטליים שלי כי הרגשתי סחוט מכל הבחינות". המדורג 36 בעולם יפגוש כעת, כאמור, את פריץ. בחצי הגמר השני יתמודדו כבר הערב גריגור דמיטרוב הבולגרי וקמרון נורי הבריטי.
אצל הנשים, ויקטור אזרנקה, אלופת אינדיאן וולס ב-2012 ו-2016, חזרה שוב למעמד הגמר אחרי שניצחה 6:3, 3:6, 5:7 את ילנה אוסטפנקו הלטבית (24 בעולם).
5 צפייה בגלריה
אזרנקה בטירוף
אזרנקה בטירוף
אזרנקה בטירוף
(צילום: EPA)
אזרנקה השיגה ניצחון מספר 33 באינדיאן וולס - שלישית רק ללינדסי דבנפורט (47) ומריה שראפובה (38). ניצחון נוסף - והיא תהפוך לשחקנית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בטורניר שלוש פעמים. היריבה שלה בגמר היא פאולה באדוסה הספרדייה (27), שגברה די בקלות 3:6, 3:6 על אונס ג'אבור הטוניסאית (14).